مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,623
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,066
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای مدل های شاخص رضایت مشتری و ارایه مدلی برای سنجش رضایت مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 118

چکیده

 امروزه اندازه گیری و تعیین سطح رضایت مشتریان سازمان ها به یکی از دغدغه های اصلی مدیران آنها بدل گشته است. دراین مقاله, محققین ضمن معرفی مدل های موجود در زمینه شاخص رضایت مشتری, به دنبال شناسایی عوامل موثر بر رضایت و وفاداری مودیان مالیاتی می باشند. در این راستا با مطالعه ادبیات رضایت مشتری و نیز با استفاده از روش تحلیل محتوا قانون مالیات های مستقیم ایران و آیین نامه های اجرایی آن, قانون برنامه توسعه کشور, تصویب نامه طرح تکریم ارباب رجوع وسایر منابع موجود مورد بررسی قرارگرفت وتعداد 22 فاکتور موثر بر رضایت مودیان شناسایی و سپس بر این مبنا پرسش نامه ای طراحی و دراختیارمتخصصین قرارداده شد. پس ازتحلیل عاملی اکتشافی داده ها, نتایج تحقیق نشان دادکه پنج دسته ازعوامل جهت سنجش رضایت مودیان مالیاتی دخیل می باشند که شامل کارکنان, انتظارات, ارتباطات, قانون و فرهنگ می باشد و مدل استخراج شده نیز توسط تحلیل عاملی تاییدی, مورد تایید قرار گرفت. در نهایت, مدل بر مبنای پرسش نامه ای که دراختیار مودیان مالیاتی مستقر دراداره کل امور مالیاتی مودیان بزرگ قرارداده شد, مورد سنجش قرار گرفت.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صدقی، عباس، سیدجوادین، سیدرضا، مطلبی، داوود، حسینی، سیدجابر، و یزدانی، حمیدرضا. (1388). بررسی مقایسه ای مدل های شاخص رضایت مشتری و ارایه مدلی برای سنجش رضایت مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور. مدیریت بازرگانی، 1(2)، 101-118. SID. https://sid.ir/paper/140189/fa

    Vancouver: کپی

    صدقی عباس، سیدجوادین سیدرضا، مطلبی داوود، حسینی سیدجابر، یزدانی حمیدرضا. بررسی مقایسه ای مدل های شاخص رضایت مشتری و ارایه مدلی برای سنجش رضایت مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1388؛1(2):101-118. Available from: https://sid.ir/paper/140189/fa

    IEEE: کپی

    عباس صدقی، سیدرضا سیدجوادین، داوود مطلبی، سیدجابر حسینی، و حمیدرضا یزدانی، “بررسی مقایسه ای مدل های شاخص رضایت مشتری و ارایه مدلی برای سنجش رضایت مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور،” مدیریت بازرگانی، vol. 1، no. 2، pp. 101–118، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140189/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button