مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,057
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

940
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

از تصویر مرکز خرید تا تمایل به خرید با ارزش خرید ادراک شده، رضایت مشتریان و ترجیح مشتریان (مطالعه موردی: مراکز خرید شهر سمنان)

صفحات

 صفحه شروع 643 | صفحه پایان 658

چکیده

 هدف: توسعه محیط جذاب, استراتژی خرده فروشی مهمی است که تأثیرات مثبتی بر رفتار خرید مصرف کننده دارد. هدف از این پژوهش, بررسی تأثیر تصویر مرکز خرید بر تمایل به خرید با میانجی گری ارزش خرید ادراک شده فایده گرایانه و لذت گرایانه, رضایت مشتری و ترجیح مشتری است. روش: پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده و از لحاظ شیوه گردآوری داده ها توصیفی از نوع پیمایشی به شمار می رود. جامعه آماری شامل مشتریان مراکز خرید در شهر سمنان است که از این جامعه به صورت تصادفی ساده 182 پرسشنامه پس از توزیع میان نمونه آماری, جمع آوری شده است. بررسی پایایی پرسشنامه به کمک آلفای کرونباخ و پایایی مرکب انجام گرفت و برای روایی آن نیز از روایی همگرا و واگرا استفاده شد. فرضیه های پژوهش نیز با بهره مندی از معادلات ساختاری بررسی شدند. یافته ها: بر اساس نتایج به دست آمده, تصویر مرکز خرید بر تمایل به خرید, ارزش خرید ادراک شده فایده گرایانه و ارزش خرید ادراک شده لذت گرایانه تأثیر مستقیم و معناداری می گذارد. تأثیر مستقیم و معنادار ارزش خرید لذت گرایانه و ارزش خرید فایده گرایانه بر رضایت مشتری و ترجیح مشتری به اثبات رسید و همچنین تأثیر مستقیم و معنادار رضایت مشتری و ترجیح مشتری بر تمایل به خرید تأیید شد. نتیجه گیری: ایجاد تصویر ذهنی مطلوب از مرکز خرید در ذهن مشتریان, یکی از عوامل مهم در جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قبلی است که با اثرگذاری بر ارزش ادرک شده, رضایت و ترجیح مشتریان, تمایل به خرید را در مشتریان افزایش می دهد. در نهایت, بر اساس نتایج به دست آمده, پیشنهادهایی به مدیران برای ایجاد تصویر تصویر ذهنی مناسب ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستگار، عباسعلی، و شهریاری، مهری. (1397). از تصویر مرکز خرید تا تمایل به خرید با ارزش خرید ادراک شده, رضایت مشتریان و ترجیح مشتریان (مطالعه موردی: مراکز خرید شهر سمنان). مدیریت بازرگانی، 10(3 )، 643-658. SID. https://sid.ir/paper/140234/fa

    Vancouver: کپی

    رستگار عباسعلی، شهریاری مهری. از تصویر مرکز خرید تا تمایل به خرید با ارزش خرید ادراک شده, رضایت مشتریان و ترجیح مشتریان (مطالعه موردی: مراکز خرید شهر سمنان). مدیریت بازرگانی[Internet]. 1397؛10(3 ):643-658. Available from: https://sid.ir/paper/140234/fa

    IEEE: کپی

    عباسعلی رستگار، و مهری شهریاری، “از تصویر مرکز خرید تا تمایل به خرید با ارزش خرید ادراک شده, رضایت مشتریان و ترجیح مشتریان (مطالعه موردی: مراکز خرید شهر سمنان)،” مدیریت بازرگانی، vol. 10، no. 3 ، pp. 643–658، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140234/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button