مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,078
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

983
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

گفتمان کاوی الگوهای ذهنی مشتریان مردد: کاربست روش کیو

صفحات

 صفحه شروع 339 | صفحه پایان 354

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف شناسایی ذهنیت مشتریان مردد در تصمیم گیری هنگام خرید اجرا شده است. به همین منظور از روش کیو, یکی از روش های ترکیبی کیفی و کمی, استفاده شده است. تعداد 33 عبارت در ارتباط با نحوه تصمیم گیری مشتریان مردد که از مصاحبه ها و مرور متون استخراج شده بودند, شکل دهنده فضای گفتمان این پژوهش بود. در بخش مصاحبه, 5 نفر از مشتریان هایپراستار به صورت قضاوتی و در بخش کمی به منظور مرتب سازی عبارات نمونه ای, 66 نفر به سبک تصادفی انتخاب شدند. داده ها در نرم افزار SPSS به روش تحلیل عاملی کیو تجزیه و تحلیل شدند. پایایی ابزار بر اساس آزمون آلفای کرونباخ 0.952 به دست آمد و روایی آن را نیز مشارکت کنندگان از طریق پاسخ به سوال انتهایی پژوهش تایید کردند. در پایان 9 ذهنیت متفاوت از مشتریان مردد هنگام تصمیم خرید به دست آمد. توصیه گرایی, کیفیت گرایی, برندگرایی, مدگرایی, لذت گرایی, قیمت گرایی, دانش گرایی, کشورگرایی و عادت گرایی, ذهنیت های مشتریان مردد در رویارویی با موقعیت تصمیم گیری برای خرید و تردید بین گزینه های تصمیم هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلطانی، مرتضی، و محمدیان، بهزاد. (1395). گفتمان کاوی الگوهای ذهنی مشتریان مردد: کاربست روش کیو. مدیریت بازرگانی، 8(2 )، 339-354. SID. https://sid.ir/paper/140293/fa

    Vancouver: کپی

    سلطانی مرتضی، محمدیان بهزاد. گفتمان کاوی الگوهای ذهنی مشتریان مردد: کاربست روش کیو. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1395؛8(2 ):339-354. Available from: https://sid.ir/paper/140293/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی سلطانی، و بهزاد محمدیان، “گفتمان کاوی الگوهای ذهنی مشتریان مردد: کاربست روش کیو،” مدیریت بازرگانی، vol. 8، no. 2 ، pp. 339–354، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140293/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button