مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

970
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

710
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل فردی موثر در جذب مشتریان به مراکز خرید (مطالعه موردی: شهر تهران)

صفحات

 صفحه شروع 681 | صفحه پایان 698

چکیده

 در دهه گذشته تغییر در نگرش ها, ارزش ها, عوامل اقتصادی اجتماعی و فرهنگی سبب شد فرایند خرید به فعالیتی اجتماعی و سرگرم کننده تبدیل شود. پژوهش های جدید به شناسایی عوامل فردی موثر در خرید پرداخته اند که کاربرد حمل ونقلی نیز دارد. بررسی پژوهش ها در خصوص رفتار مشتریان مراکز خرید نشان می دهد علاوه بر متغیرهای قابل مشاهده, متغیرهای رفتاری فردی پنهانی همچون نگرش, سبک زندگی, نوع خریدار نیز در تحلیل رفتار مشتریان مهم است که در پژوهش حاضر با انجام پرسشگری اینترنتی (213 نمونه سالم) به مدل سازی آن پرداخته می شود. با انجام تحلیل عاملی اکتشافی مقدار وزن مولفه ها برای استفاده در مدل های انتخاب گسسته به دست آمد. نتایج مدل انتخاب گسسته نشان داد متغیرهای پنهان سبک زندگی و نگرش در انتخاب برخی مقاصد معنا دار است که اثر این متغیرها را تایید می کند, ولی متغیر نوع خریدار در انتخاب هیچ یک از مقاصد معنادار نبود و اثر این متغیر به تایید نرسید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ممدوحی، امیررضا، ماهپور، علیرضا، حسین رشیدی، طه، و صفارزاده، محمود. (1395). شناسایی عوامل فردی موثر در جذب مشتریان به مراکز خرید (مطالعه موردی: شهر تهران). مدیریت بازرگانی، 8(3 )، 681-698. SID. https://sid.ir/paper/140315/fa

    Vancouver: کپی

    ممدوحی امیررضا، ماهپور علیرضا، حسین رشیدی طه، صفارزاده محمود. شناسایی عوامل فردی موثر در جذب مشتریان به مراکز خرید (مطالعه موردی: شهر تهران). مدیریت بازرگانی[Internet]. 1395؛8(3 ):681-698. Available from: https://sid.ir/paper/140315/fa

    IEEE: کپی

    امیررضا ممدوحی، علیرضا ماهپور، طه حسین رشیدی، و محمود صفارزاده، “شناسایی عوامل فردی موثر در جذب مشتریان به مراکز خرید (مطالعه موردی: شهر تهران)،” مدیریت بازرگانی، vol. 8، no. 3 ، pp. 681–698، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140315/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button