مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,718
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,634
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر آمیخته ی بازاریابی حسی بر ارزش ویژه ی برند و تصویر برند (مطالعه ی موردی: برند تشک رویال)

صفحات

 صفحه شروع 303 | صفحه پایان 324

چکیده

بازاریابی حسی یکی از روش های نوین بازاریابی است که موجب جذب مشتریان بازار هدف از طریق ارتباطات مرتبط با ارزش ویژه ی برند و تصویر ذهنی مناسب از برند می شود. این پژوهش به بررسی تأثیر آمیخته ی بازاریابی حسی بر ارزش ویژه ی برند و تصویر برند در شرکت تشک رویال پرداخته است. جامعه ی آماری آن 435 نفر از مشتریان این شرکت هستند که بر اساس جدول مورگان حجم نمونه 204 نفر محاسبه شده است. داده های مورد نیاز از طریق پرسشنامه جمع آوری شد. فرضیه های مورد نظر پژوهش با استفاده از روش معادلات ساختاری و نرم افزار آماری AMOS تجزیه و تحلیل شدند. به طور کلی نتایج پژوهش حاکی از آن است که آمیخته ی بازاریابی حسی بر ارزش ویژه ی برند و تصویر برند تأثیر مستقیم دارد و تبلیغات دهان به دهان مؤثرترین مؤلفه ی آمیخته ی بازاریابی حسی است. در نتیجه استفاده از بازاریابی حسی شیوه ای کارآمد برای ایجاد ذهنیت مناسب است که شرکت ها از این طریق می توانند در اذهان عمومی برند خود را به یک برند برتر و باارزش تبدیل کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسین زاده، رضا، و بکتاش، فرزانه. (1397). بررسی تأثیر آمیخته ی بازاریابی حسی بر ارزش ویژه ی برند و تصویر برند (مطالعه ی موردی: برند تشک رویال). مدیریت بازرگانی، 10(2 )، 303-324. SID. https://sid.ir/paper/140320/fa

    Vancouver: کپی

    حسین زاده رضا، بکتاش فرزانه. بررسی تأثیر آمیخته ی بازاریابی حسی بر ارزش ویژه ی برند و تصویر برند (مطالعه ی موردی: برند تشک رویال). مدیریت بازرگانی[Internet]. 1397؛10(2 ):303-324. Available from: https://sid.ir/paper/140320/fa

    IEEE: کپی

    رضا حسین زاده، و فرزانه بکتاش، “بررسی تأثیر آمیخته ی بازاریابی حسی بر ارزش ویژه ی برند و تصویر برند (مطالعه ی موردی: برند تشک رویال)،” مدیریت بازرگانی، vol. 10، no. 2 ، pp. 303–324، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140320/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button