مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,605
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

702
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارایه مدلی نوین جهت محاسبه ارزش دوره عمر مشتری

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 50

چکیده

 مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ابزاری کارآمد برای بدست آوردن, نگهداری و افزایش رضایت مندی مشتریان در صنایع رقابتی می باشد. یکی از مهمترین ابزارها در جهت رسیدن به مدیریت ارتباط با مشتری سودآور, محاسبه ارزش دوره عمر مشتری (Customer Lifetime Value (CLV)) است که باعث می شود سازمان بیشترین تلاش خود را برای حفظ مشتریان با سودآوری بیشتر متمرکز کند clv. مقدار ارزشی است که انتظار می رود یک مشتری در یک افق زمانی معین برای سازمان به همراه داشته باشد که بدون شک این ارزش با میزان منفعتی که از این دسته مشتریان عاید شرکت می شود ارتباط مستقیم دارد. در این مقاله مدلی برای محاسبه CLV ارایه شده که در آن ضمن توجه به نقاط قوت روش های متداول محاسبه ارزش عمر مشتری, با ترکیب دو روش RFM و ROI احتمال عقد قرارداد مجدد مشتری در دوره های آینده و وفادار ماندن او به سازمان در مدل گنجانده شده است. این احتمالات پس از ترکیب شدن با میزان سوددهی مشتری برای سازمان, معیاری جهت اولویت بندی مشتریان خواهد بود. در پایان نیز بر اساس اطلاعات یکی از شرکت های صنعت بیمه, نحوه استفاده از مدل و کارایی آن ارزیابی شده و نتایج آن نشان داده شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رزمی، جعفر، و قنبریان، آرش. (1388). ارایه مدلی نوین جهت محاسبه ارزش دوره عمر مشتری. مدیریت فناوری اطلاعات، 1(2)، 35-50. SID. https://sid.ir/paper/140417/fa

Vancouver: کپی

رزمی جعفر، قنبریان آرش. ارایه مدلی نوین جهت محاسبه ارزش دوره عمر مشتری. مدیریت فناوری اطلاعات[Internet]. 1388؛1(2):35-50. Available from: https://sid.ir/paper/140417/fa

IEEE: کپی

جعفر رزمی، و آرش قنبریان، “ارایه مدلی نوین جهت محاسبه ارزش دوره عمر مشتری،” مدیریت فناوری اطلاعات، vol. 1، no. 2، pp. 35–50، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140417/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button