مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,045
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,948
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

8

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارایه مدل فرآیندی برای پیاده سازی مدیریت دانش مبتنی بر یادگیری سازمانی در ایران خودرو: نظریه برخاسته از داده ها

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 84

چکیده

 سازمان ها علی رغم سرمایه گذاری های سرسام آور سخت افزاری و نرم افزاری که برای استقرار مدیریت دانش انجام داده اند به نتیجه مورد انتظارشان دست نیافته اند. تحقیق حاضر تلاشی است برای پاسخگویی به این سوال بنیادین که سازمان با تکیه بر چه رویکردی می تواند به مزیت رقابتی مبتنی بر منابع کلیدی خود دست یابد؟ و به عبارتی مسیر بلوغ سازمان در بهره برداری از دانش خود چیست و سازمان روی چه فرآیندهایی سرمایه گذاری کند تا پیاده سازی مدیریت دانش در جهت اهداف و نیازهایش باشد؟ روش تحقیق بکارگرفته از نظر نوع داده ها کیفی, از نظر ماهیت اکتشافی و از نوع نظریه برخاسته از داده ها است که با نمونه گیری هدفمند و انجام مصاحبه ها عمیق و نیمه ساختار یافته (فردی و گروهی) صورت گرفته است, تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش تحلیل مقایسه ای انجام شده است. این الگوی فرآیندی نشان می دهد که توسعه مدیریت دانش از طریق یک فرآیند یادگیری چهار حلقه ای محقق می شود به گونه ای که منابع سازمانی در طی این فرآیند, ارتقا یافته و به قابلیت ها و شایستگی های محوری سازمان تبدیل می شوند. بنابراین اگر سازمان نتواند محقق شدن این فرآیند را فراهم نماید, سرمایه گذاری انجام شده به هدر خواهد رفت. فرآیند ارایه شده, مراحل توسعه و پیاده سازی مدیریت دانش را توصیف می کند و نقش هر یک از عوامل اساسی همچون فرآیندها و حلقه های یادگیری, منابع سازمانی و استفاده خلاقانه از فناوری اطلاعات را در پیاده سازی مدیریت دانش تبیین می نماید.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ساعدی، مهدی، و یزدانی، حمیدرضا. (1388). ارایه مدل فرآیندی برای پیاده سازی مدیریت دانش مبتنی بر یادگیری سازمانی در ایران خودرو: نظریه برخاسته از داده ها. مدیریت فناوری اطلاعات، 1(2)، 67-84. SID. https://sid.ir/paper/140418/fa

Vancouver: کپی

ساعدی مهدی، یزدانی حمیدرضا. ارایه مدل فرآیندی برای پیاده سازی مدیریت دانش مبتنی بر یادگیری سازمانی در ایران خودرو: نظریه برخاسته از داده ها. مدیریت فناوری اطلاعات[Internet]. 1388؛1(2):67-84. Available from: https://sid.ir/paper/140418/fa

IEEE: کپی

مهدی ساعدی، و حمیدرضا یزدانی، “ارایه مدل فرآیندی برای پیاده سازی مدیریت دانش مبتنی بر یادگیری سازمانی در ایران خودرو: نظریه برخاسته از داده ها،” مدیریت فناوری اطلاعات، vol. 1، no. 2، pp. 67–84، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140418/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button