مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,917
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,849
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی افراد موثر در تبلیغات توصیه ای در بستر شبکه های اجتماعی آنلاین (مطالعه موردی: شبکه اینستاگرام شرکت دیجی کالا)

صفحات

 صفحه شروع 587 | صفحه پایان 612

چکیده

 پیدایش شبکه های اجتماعی یکی از تاثیرگذارترین پدیده های قرن بیست ویک است. فضای مجازی شبکه های اجتماعی اینترنتی, عرصه وسیعی از اطلاعات و نمودهای مختلف معنایی را ایجاد می کند.شبکه های اجتماعی افراد مختلفی را با علاقه ها و تفکرات متفاوت به هم متصل می کنند.وجود این حجم عظیم از پتانسیل فکری و تفکر انسانی در شبکه های اجتماعی, سبب شده است سیل عظیمی از تاجران و مدیران کسب وکار و بازرگانی به سمت این شبکه ها جذب شوند. هدف اصلی این پژوهش شناسایی اعضای موثر در چرخه انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی و ارائه راهکارهای بهبود میزان انتشار تبلیغات و بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای کمک به مدیران و صاحبان تجارت است. مورد مطالعه پژوهش حاضر برند «دیجی کالا» در شبکه اجتماعی اینستاگرام است. در این پژوهش, ابتدا با استفاده از نرم افزار NodeXL, محتوای عمومی صفحات برند دیجی کالا جمع آوری شده است. در گام بعدی با بررسی روش های خوشه بندی و یافتن افراد موثر در چارچوب پژوهشی السویدان, داده های جمع آوری شده در نرم افزار Matlab پردازش شدند.درنهایت پس از ارزیابی نتایج و بر اساس آنچه از آزمون ها به دست آمد, 9 نفر از موثرترین افراد بر اساس بالاترین ضریب انتشار محتوا در شبکه معرفی شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی علویجه، محمدرضا، و بخشی، محمد. (1396). شناسایی افراد موثر در تبلیغات توصیه ای در بستر شبکه های اجتماعی آنلاین (مطالعه موردی: شبکه اینستاگرام شرکت دیجی کالا). مدیریت فناوری اطلاعات، 9(3 )، 587-612. SID. https://sid.ir/paper/140472/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی علویجه محمدرضا، بخشی محمد. شناسایی افراد موثر در تبلیغات توصیه ای در بستر شبکه های اجتماعی آنلاین (مطالعه موردی: شبکه اینستاگرام شرکت دیجی کالا). مدیریت فناوری اطلاعات[Internet]. 1396؛9(3 ):587-612. Available from: https://sid.ir/paper/140472/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا کریمی علویجه، و محمد بخشی، “شناسایی افراد موثر در تبلیغات توصیه ای در بستر شبکه های اجتماعی آنلاین (مطالعه موردی: شبکه اینستاگرام شرکت دیجی کالا)،” مدیریت فناوری اطلاعات، vol. 9، no. 3 ، pp. 587–612، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140472/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button