مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,285
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

648
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی سیستم کنترل ABS با در نظر گرفتن کنترل حرکت کناری به روش ترکیبی PID و SMC

صفحات

 صفحه شروع 499 | صفحه پایان 510

چکیده

 امروزه از سیستم های کنترلی, بویژه سیستم های ترمز ضد قفل و کنترل رانش به دلیل ایمنی زیادی که این سیستم ها در جلوگیری از بروز خطر و تصادف فراهم می کنند در بسیاری از وسایل نقلیه استفاده می گردد. اگر چه این سیستم ها مزایای بسیار زیادی در کنترل دینامیک خودرو دارند, اما آنها فقط دینامیک طولی خودرو را مستقیما کنترل می کنند و دینامیک کناری بطور مستقیم تحت کنترل آنها نیست, چرا که هیچ پس خوراندی از کمیت های دینامیک جانبی دریافت نمی کنند, لذا نمی توانند وقوع حالت بحرانی را تشخیص دهند. در مقاله حاضر با افزودن حس گرهای سرعت زاویه ای حرکت چرخشی و شتاب سنج کناری به حس گرهای سیستم ABS, یک سیستم کنترلی توسعه یافته طراحی کردیم که علاوه بر کنترل حرکت طولی خودرو در حالت ترمزگیری, حرکت کناری نیز تحت کنترل قرار می گیرد. جهت بدست آوردن قوانین کنترلی و تخمین پارامترهای نامعین, از مدل هفت درجه آزادی خودرو استفاده شد. کنترلر طراحی شده دو لایه می باشد که لایه بالایی بر اساس کنترل کلاسیک PID و لایه پایینی بر اساس روش کنترل لغزشی (SMC) طراحی گردید. جهت تخمین پارامترها از روش تخمین حداقل مربعات با فراموشی نمایی متغیر استفاده شد. برای بررسی عملکرد سیستم کنترلی, از مدل چهارده درجه آزادی خودرو و مدل غیر خطی تایر استفاده گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاظمی، رضا، و محمودی لاریمی، سیداسماعیل. (1386). طراحی سیستم کنترل ABS با در نظر گرفتن کنترل حرکت کناری به روش ترکیبی PID و SMC. دانشکده فنی دانشگاه تهران، 41(4 (پیاپی 106))، 499-510. SID. https://sid.ir/paper/14082/fa

    Vancouver: کپی

    کاظمی رضا، محمودی لاریمی سیداسماعیل. طراحی سیستم کنترل ABS با در نظر گرفتن کنترل حرکت کناری به روش ترکیبی PID و SMC. دانشکده فنی دانشگاه تهران[Internet]. 1386؛41(4 (پیاپی 106)):499-510. Available from: https://sid.ir/paper/14082/fa

    IEEE: کپی

    رضا کاظمی، و سیداسماعیل محمودی لاریمی، “طراحی سیستم کنترل ABS با در نظر گرفتن کنترل حرکت کناری به روش ترکیبی PID و SMC،” دانشکده فنی دانشگاه تهران، vol. 41، no. 4 (پیاپی 106)، pp. 499–510، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/14082/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا