مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

544
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

705
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش تأثیر قیاس تصویری در فرایند شکل گیری طر ح واره در آموزش مجسم هسازی (مطالعة موردی: دانشجویان ترم سه مجسم هسازی دانشگاه هنر تهران)

صفحات

 صفحه شروع 54 | صفحه پایان 65

چکیده

 هنرمندان مجسمه ساز طراحی را اساس موفقیت در شکل دهی به یک اثر هنری می دانند و به تجربه جایگاه خاص آن را یافته اند, اما در خصوص فرایند شکل گیری آن میل کمتری به سخن داشته اند. با این توصیف, رفتار هنرمندان مجسمه ساز در قبال طراحی نوعی رفتار پژوهشی محسوب می شود؛ آنها توجهی خاص به منابع تصویری دارند, در تصاویر کنکاش عمیق می کنند, به یاداش تبرداری تصویری علاقه مندند, و در نهایت برای طراحی یک مجسمه از آن بهره می گیرند. توجه به این رفتار پژوهشی و تحلیل آن به عنوان یک فرایند سنتی در طراحی و رابطة آن با راهبرد حل مسئله ب هشیوة استدلال قیاسی مبتنی بر شباهت م یتواند در تأثیرگذار باشد. این مقاله ضمن توجه به مباحث نظری « طر حواره « توضیح خلاقانه ترین مرحلة طراحی, یعنی تفکر قیاسی, به سنجش فرایند حل مسئلة قیاسی در رابطه با شکل گیری طر حواره به عنوان هدف پژوهش پرداختها ست. به همین منظور, در یک آزمون, به کاربست استدلال قیاسی در شکل گیری طر حواره باستفاده از روش شبه تجربی پیش آزمون-پس آزمون با دو گروه گواه و آزمون پرداخته است. داد ههای تحقیق باستفاده از روش سنجش عملکردی و از طریق تعیین رتب هبند یهای نتایج طر حوار ههای دانشجویان توسط هیئت داوران مجرب گردآوری شدند. یافته های تحقیق نشان می دهد که راهبرد قیاس تصویری موجب تفاوت سطح یادگیری و همچنین ارتقاء سطح توانایی شکل دهی به طر حوار ه ها را در دانشجویان مجسمه سازی می شود و خلاقیت (ارز شهای ابداعی) طر حوار ه ها را در دانشجویان بهبود می بخشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اصفهانی زاده، علیرضا، حسامی، منصور، و صالحی، سودابه. (1396). سنجش تأثیر قیاس تصویری در فرایند شکل گیری طر ح واره در آموزش مجسم هسازی (مطالعة موردی: دانشجویان ترم سه مجسم هسازی دانشگاه هنر تهران). نگره، 12(41 )، 54-65. SID. https://sid.ir/paper/142889/fa

    Vancouver: کپی

    اصفهانی زاده علیرضا، حسامی منصور، صالحی سودابه. سنجش تأثیر قیاس تصویری در فرایند شکل گیری طر ح واره در آموزش مجسم هسازی (مطالعة موردی: دانشجویان ترم سه مجسم هسازی دانشگاه هنر تهران). نگره[Internet]. 1396؛12(41 ):54-65. Available from: https://sid.ir/paper/142889/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا اصفهانی زاده، منصور حسامی، و سودابه صالحی، “سنجش تأثیر قیاس تصویری در فرایند شکل گیری طر ح واره در آموزش مجسم هسازی (مطالعة موردی: دانشجویان ترم سه مجسم هسازی دانشگاه هنر تهران)،” نگره، vol. 12، no. 41 ، pp. 54–65، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/142889/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button