Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,578
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

830
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه یادگیری حرکتی صریح و یادگیری حرکتی ضمنی توالی حرکتی در کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه و بیش فعالی با همتایان عادی

صفحات

 صفحه شروع 12 | صفحه پایان 23

چکیده

 مقدمه: هدف از مطالعه حاضر, بررسی دو نوع یادگیری حرکتی صریح و ضمنی در گروه کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه و بیش فعال و همتایان عادی, با استفاده از ابزار زمان عکس العمل متوالی است.مواد و روش ها: حجم نمونه برای هر گروه برابر 12 در نظر گرفته شد. در این پژوهش, نمونه ها شامل 24 کودک مبتلا به اختلال کمبود توجه و بیش فعالی در دو گروه یادگیری صریح و یادگیری ضمنی و 24 کودک همتای عادی در دو گروه یادگیری صریح و ضمنی جای گرفتند.آزمون های آماری تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر برای اندازه گیری زمان واکنش و خطای پاسخ, و تی زوجی برای مقایسه داده های توالی های منظم و نامنظم در هر گروه مورد استفاده قرار گرفت.یافته ها: مقایسه این دو نوع یادگیری در سرعت (زمان واکنش) و دقت (تعداد خطای پاسخ) نشان دهنده این بود که: در گروه یادگیری حرکتی صریح کودکان اختلال کمبود توجه وبیش فعال, تعداد خطاها (P=0.012) و زمان واکنش (P=0.012) بود. و در گروه یادگیری حرکتی ضمنی کودکان اختلال کمبود توجه وبیش فعال, تعداد خطاها (P=0.094) و زمان واکنش (P=0.954) بود. در گروه صریح همتایان عادی, تعداد خطاها (P=0.008) و زمان واکنش (P=0.05) بود و گروه ضمنی همتایان عادی, تعداد خطاها (P=0.011) و زمان واکنش (P=0.442) بود.نتیجه گیری: نتایج این تحقیق نشان داد که توضیح و تشریح روند تکلیف, در آموزش توالی حرکتی کودکان اختلال کمبود توجه و بیش فعال اثر بخشی بیشتری دارد. لذا آموزش های قبل از تمرین باید در برنامه این کودکان قرار بگیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرزاخانی عراقی، نوید، خوشحالی پناه ابرقویی، مرضیه، نجاتی، وحید، پاشازاده آذری، زهرا، و طباطبایی، سیدمهدی. (1393). مقایسه یادگیری حرکتی صریح و یادگیری حرکتی ضمنی توالی حرکتی در کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه و بیش فعالی با همتایان عادی. پژوهش در علوم توانبخشی، 10(1)، 12-23. SID. https://sid.ir/paper/144090/fa

    Vancouver: کپی

    میرزاخانی عراقی نوید، خوشحالی پناه ابرقویی مرضیه، نجاتی وحید، پاشازاده آذری زهرا، طباطبایی سیدمهدی. مقایسه یادگیری حرکتی صریح و یادگیری حرکتی ضمنی توالی حرکتی در کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه و بیش فعالی با همتایان عادی. پژوهش در علوم توانبخشی[Internet]. 1393؛10(1):12-23. Available from: https://sid.ir/paper/144090/fa

    IEEE: کپی

    نوید میرزاخانی عراقی، مرضیه خوشحالی پناه ابرقویی، وحید نجاتی، زهرا پاشازاده آذری، و سیدمهدی طباطبایی، “مقایسه یادگیری حرکتی صریح و یادگیری حرکتی ضمنی توالی حرکتی در کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه و بیش فعالی با همتایان عادی،” پژوهش در علوم توانبخشی، vol. 10، no. 1، pp. 12–23، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/144090/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا