مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

987
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

639
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش اینترنت در راهبردهای رشد موسسه های کوچک و متوسط

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 32

چکیده

 امروزه در بسیاری از کشورها, موسسه های کوچک و متوسط به عنوان عاملان مهم اقتصادی مورد توجه قرار می گیرند و در بازارهای داخلی و بین المللی فرصتهای جدیدی پیش روی آنها فراهم می شود. موسسه های کوچک و متوسط برای اینکه بتوانند در این بازارها, موقعیت رقابتی خود را حفظ کنند بایستی از رشدی مناسب برخوردار باشند. بنا به نظر محققان هیچ تئوری مشخصی که بتواند رشد یک موسسه کوچک یا متوسط را به طور کامل نشان دهد وجود ندارد اما اهمیت و کاربرد اینترنت در بین موسسه های کوچک و متوسط به طور روزافزون در حال افزایش است. با وجود امکانات بالقوه اینترنت, اکثر شرکتها آن را به عنوان یک عامل کلیدی در استراتژی های رشد خود مدنظر قرار نمی دهند. این مقاله به این موضوع می پردازد که موسسه های کوچک و متوسط چگونه از اینترنت در استراتژی های رشد خود استفاده می کنند. تحقیقات نشان می دهد که موسسه های کوچک و متوسط برای رشد, استراتژی های رشد «توسعه بازار» و «توسعه محصول» را در نظر می گیرند. این شرکتها در استراتژی های رشد خود برای ارتقای ارتباطات داخلی و خارجی, کوتاه کردن چرخه خلق محصولات جدید, گسترش جغرافیایی بازارها در سطح محلی و جهانی و ارایه خدمات به مشتریان از اینترنت استفاده می کنند. یکی از معایب «اندازه کوچک», بدست آوردن مشتریان خصوصا در بازارهای بین المللی است که شرکتها برای غلبه بر آن می توانند از اینترنت استفاده نمایند. باید توجه داشت که این شرکتها برای تبلیغ (آگهی) و ایجاد کانالهای توزیع جدید از اینترنت به طور گسترده استفاده نمی کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صحت، سعید، و عبداله پور، مونا. (1387). نقش اینترنت در راهبردهای رشد موسسه های کوچک و متوسط . رشد فناوری، 4(16)، 23-32. SID. https://sid.ir/paper/144873/fa

    Vancouver: کپی

    صحت سعید، عبداله پور مونا. نقش اینترنت در راهبردهای رشد موسسه های کوچک و متوسط . رشد فناوری[Internet]. 1387؛4(16):23-32. Available from: https://sid.ir/paper/144873/fa

    IEEE: کپی

    سعید صحت، و مونا عبداله پور، “نقش اینترنت در راهبردهای رشد موسسه های کوچک و متوسط ،” رشد فناوری، vol. 4، no. 16، pp. 23–32، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/144873/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button