مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,141
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

761
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی یادگیری دوجانبه گرایانه و سازگاری آن با اشکال مختلف دارایی های دانشی سازمان

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 58

چکیده

 یکی از جریان های نو پژوهشی که علاقه مدیران و پژوهشگران را به میزان فزاینده ای تحت تاثیر خود قرار داده است, دوجانبه گرایی و تاثیر آن بر جنبه های مختلف سازمانی می باشد, بدین معنی که یک سازمان با بهره مندی از چه سازوکارهایی می تواند در هر دو بعد اکتشاف و انتفاع موفق عمل نماید. در این مقاله نگارندگان با بررسی ادبیات و مرور عمیق مبانی نظری موجود در حوزه یادگیری دوجانبه و نحوه تعامل آن با ذخایر دانش سازمانی یعنی سرمایه فکری (سرمایه انسانی, سرمایه سازمانی, سرمایه اجتماعی و سرمایه مشتری جهت سازگاری و توسعه یادگیری دوجانبه در سازمان ها برآمده اند. در نهایت بر اساس مدل سه سطحی دوجانبه گرایی در سازمان و تلفیق آن با نوع شناسی یادگیری دو جانبه به مدل تحلیلی دست یافته اند که در سه سطح ورودی, فرایند و خروجی اقدامات لازم را جهت دسترسی به انواع مختلف دوجانبه گرایی در سازمان پیشنهاد می نماید. مدل مفهومی حاصله می تواند با توجه به منطق هماهنگی همه جانبه به عنوان راهنمای بسیاری از پژوهش های آتی در حوزه های دوجانبه گرایی, یادگیری دوجانبه و ذخایر دانشی قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کوشکی جهرمی، علیرضا، حسین پور، داوود، محمدی مقدم، یوسف، و محمدی، رحمان. (1393). الگوی یادگیری دوجانبه گرایانه و سازگاری آن با اشکال مختلف دارایی های دانشی سازمان. رشد فناوری، 10(39)، 53-58. SID. https://sid.ir/paper/144934/fa

    Vancouver: کپی

    کوشکی جهرمی علیرضا، حسین پور داوود، محمدی مقدم یوسف، محمدی رحمان. الگوی یادگیری دوجانبه گرایانه و سازگاری آن با اشکال مختلف دارایی های دانشی سازمان. رشد فناوری[Internet]. 1393؛10(39):53-58. Available from: https://sid.ir/paper/144934/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا کوشکی جهرمی، داوود حسین پور، یوسف محمدی مقدم، و رحمان محمدی، “الگوی یادگیری دوجانبه گرایانه و سازگاری آن با اشکال مختلف دارایی های دانشی سازمان،” رشد فناوری، vol. 10، no. 39، pp. 53–58، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/144934/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button