مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,876
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

762
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین هوش سازمانی و کارآفرینی در شرکت های تولیدی استان گیلان

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 51

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی رابطه بین هوش سازمانی و کارآفرینی شرکت های تولیدی استان گیلان است. کارآفرینی, فرایندی است که منجر به ایجاد رضایت مندی و یا تقاضای جدید می گردد که عبارت است از فرایند ایجاد ارزش از راه تشکیل مجموعه منحصر به فردی از منابع به منظور بهره گیری از فرصت ها. با توجه به اهمیت موضوع و اهداف پژوهش, تحقیق حاضر توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش را مدیران شرکت های تولیدی استان گیلان تشکیل می دهد که در سال 1391, از بین 207 مدیر شرکت های تولیدی, 119 نفر با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه های هوش سازمانی آلبرخت و کارآفرینی رابینز استفاده شد, پس از تایید سنجش روایی پرسشنامه ها از طریق روش محتوایی و پایایی, از طریق آلفای کرونباخ (a=0.87), اطلاعات به دست آمده با انجام محاسبات آماری توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل نشان داد که بین تکتک مولفه های هوش سازمانی (بینش راهبردی, سرنوشت مشترک, تمایل به تغییر, جرات و شهامت, اتحاد و توافق, کاربرد دانش و فشار عملکرد) با مولفه های کارآفرینی (خلاقیت, ریسک پذیری, استقلال طلبی, انگیزش, عزم و اراده, اعتقاد به مقدسات) رابطه معناداری وجود دارد. به نظر می رسد برای توسعه شرکت های تولیدی علاوه بر ارتقاء ابزارهای هوشمند تولیدی و توجه به فناوری باید سعی در ایجاد تعامل بین نیروی انسانی (به عنوان سرمایه های هوش سازمانی) و ابزار هوشمند شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

علی پورشیرسوار، حمیدرضا، و مرزبان مقدم، عفت. (1392). بررسی رابطه بین هوش سازمانی و کارآفرینی در شرکت های تولیدی استان گیلان. رشد فناوری، 9(36)، 47-51. SID. https://sid.ir/paper/144940/fa

Vancouver: کپی

علی پورشیرسوار حمیدرضا، مرزبان مقدم عفت. بررسی رابطه بین هوش سازمانی و کارآفرینی در شرکت های تولیدی استان گیلان. رشد فناوری[Internet]. 1392؛9(36):47-51. Available from: https://sid.ir/paper/144940/fa

IEEE: کپی

حمیدرضا علی پورشیرسوار، و عفت مرزبان مقدم، “بررسی رابطه بین هوش سازمانی و کارآفرینی در شرکت های تولیدی استان گیلان،” رشد فناوری، vol. 9، no. 36، pp. 47–51، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/144940/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button