مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,036
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

782
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدیریت دانش و راهبرد رقابتی شرکت نقش نقاط مرجع راهبردی

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 27

چکیده

 شیوه تدوین و طراحی راهبرد که در ده یا پنج سال قبل استفاده می شد, دیگر کارایی نخواهد داشت. این پدیده تا حد زیادی به علت تغییراتی است که در جهت افزایش اهمیت اطلاعات و دانش به وجود آمده است. شرکت ها با تغییر جهت رقابت در بازار به سمت افزایش نرخ نوآوری دریافتند که دانش, دارایی کلیدی آنها است. دراکر به درستی خاطر نشان ساخت که ارزشمندترین دارایی شرکت ها در قرن بیست و یکم, دانش و دانشگران آنها می باشند. در چنین محیطی, توانایی شرکت در بهره گیری از دارایی های ناملموس, بسیار مهم تر و حیاتی تر از توانایی اش در مدیریت و سرمایه گذاری پیرامون دارایی های ملموس و فیزیکی میباشد. پیش فرض اصلی مدیریت دانش این است که اقدامات آن موجب خلق نوعی مزیت رقابتی می شود. اما این موضوع چگونه تحقق می یابد؟ یک احتمال این است که شرکتها نیاز به نوعی راهبرد مدیریت دانش دارند که به تحقق این هدف کمک کند. اما ماهیت راهبرد مدیریت دانش چیست و چگونه در طی زمان تغییر می کند؟ دو قطب اصلی مدیریت دانش, فناوری و منابع انسانی هستند. چه ترکیبی از این دو عامل می تواند منجر به اثربخشی چنین راهبردهایی شود؟ این وضعیت, مبهم و نامشخص است. زیرا مبانی و چارچوب نظری مربوط به راهبرد مدیریت دانش, نسبتا جوان و نوپا بوده و طی چند سال اخیر توسعه یافته اند. در این مقاله ابتدا به طور مختصر به راهبرد مدیریت دانش پرداخته ایم و سپس رابطه میان راهبرد رقابتی و راهبرد مدیریت دانش را با استفاده از مرور مبانی نظری و تئوری نقاط مرجع راهبردی مورد بررسی قرار داده ایم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدیه، امید. (1389). مدیریت دانش و راهبرد رقابتی شرکت نقش نقاط مرجع راهبردی. رشد فناوری، 6(23)، 15-27. SID. https://sid.ir/paper/145060/fa

    Vancouver: کپی

    مهدیه امید. مدیریت دانش و راهبرد رقابتی شرکت نقش نقاط مرجع راهبردی. رشد فناوری[Internet]. 1389؛6(23):15-27. Available from: https://sid.ir/paper/145060/fa

    IEEE: کپی

    امید مهدیه، “مدیریت دانش و راهبرد رقابتی شرکت نقش نقاط مرجع راهبردی،” رشد فناوری، vol. 6، no. 23، pp. 15–27، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/145060/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button