Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,535
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,224
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش مدیریت دانش در بهبود فعالیت های بازاریابی (مطالعه موردی شرکت های فعال در حوزه تامین تجهیزات پزشکی)

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 33

چکیده

 امروزه دانش به عنوان یک فاکتور رقابتی کلیدی در اقتصاد جهانی شمرده شده است. واحدهای بازاریابی در هر سازمان نیز یکی از مهمترین استفاده کنندگان دانش می باشند و عموما بسیاری از بینش های موثر بازاریابی تحت ویژگی های مشتریان و الگوهای خرید آن ها پنهان شده است. از این رو توسعه سیستم های مدیریت دانش در کسب و کارها, می تواند به بهبود تصمیم گیری, تقویت خلاقیت, و هماهنگ شدن با تغییرات, کمک کند. و موجب کسب مزیت رقابتی برای کسب و کارها و همچنین تدوین راهبرد های اثربخش بازاریابی شود. از این رو در این مقاله با روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و استفاده از پرسشنامه نقش مدیریت دانش بر عوامل موثر در بازاریابی در شرکت های فعال در حوزه تامین تجهیزات پزشکی به صورت موشکافانه بررسی گردیده است, بررسی از طریق نمونه گیری تصادفی صورت گرفته است. تعداد نمونه مورد نظر از فرمول کوکران بدست آمده است که شامل 98 نفر می باشد.جهت تحلیل نقش داده ها بدلیل نرمال بودن متغیرها با توجه به تست کولموگوروف- اسمیرنوف از آزمون میانگین یک جامعه (t استیودنت) استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که مدیریت دانش بر اکثر عوامل موثر در بازاریابی تاثیرگذار می باشد. از این رو با توجه به افزایش روزافزون دانش موجود در سازمان ها, مدیران باید در کل سازمان بویژه در بخش بازاریابی به پیاده سازی مدیریت دانش بپردازند. البته نقش مدیریت دانش در عوامل بهبود سیاست قیمت گذاری, استاندارد کردن پیشنهادات به بازار, توسعه مشترک محصول و راهبرد مشترک توسعه کسب و کار تایید نگردیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اخوان، پیمان، و دهقانی، مریم. (1393). نقش مدیریت دانش در بهبود فعالیت های بازاریابی (مطالعه موردی شرکت های فعال در حوزه تامین تجهیزات پزشکی). رشد فناوری، 11(41)، 27-33. SID. https://sid.ir/paper/145115/fa

    Vancouver: کپی

    اخوان پیمان، دهقانی مریم. نقش مدیریت دانش در بهبود فعالیت های بازاریابی (مطالعه موردی شرکت های فعال در حوزه تامین تجهیزات پزشکی). رشد فناوری[Internet]. 1393؛11(41):27-33. Available from: https://sid.ir/paper/145115/fa

    IEEE: کپی

    پیمان اخوان، و مریم دهقانی، “نقش مدیریت دانش در بهبود فعالیت های بازاریابی (مطالعه موردی شرکت های فعال در حوزه تامین تجهیزات پزشکی)،” رشد فناوری، vol. 11، no. 41، pp. 27–33، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/145115/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا