مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

979
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

675
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین مولفه های زمینه توسعه حرفه ای مربیان مراکز آموزش وزارت جهاد کشاورزی

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 148

چکیده

 این تحقیق با هدف اساسی تعیین مولفه های زمینه توسعه حرفه ای برای مربیان مراکز آموزش وزارت جهاد کشاورزی کشور انجام شده است, تا بتوان ویژگی های زمینه توسعه حرفه ای آنها را شناسایی و بر این اساس برنامه ریزی نمود. این تحقیق از نوع توصیفی همبستگی بوده که توسط پرسشنامه محقق ساخته پس از سنجش روایی (دیدگاه متخصصان) و پایایی (ضریب آلفای کرونباخ (%90.97= به انجام رسیده است. جامعه آماری تحقیق مربیان مراکز آموزش وزارت جهاد کشاورزی می باشند, که تعداد آنها بر اساس آمار موجود 490 نفر است, که از بین آنها نمونه گیری طبقه ای تصادفی (مراکز از جنبه کیفیت تدریس مربیان توسط موسسه آموزش عالی علمی کاربردی به سه دسته درجه 1, 2, 3 تقسیم شده اند) صورت گرفته و حجم نمونه 107 نفر برآورد گردید. نتایج حاصله حاکی از آن است که بر اساس میانگین محاسبه شده, تمامی مولفه های زمینه توسعه حرفه ای در سطوح مطلوبی قرار داشته اند. تحلیل عاملی نیز شش عامل (نگرش به توسعه حرفه ای به عنوان بخشی از نظام آموزشی و یک فرایند مادام العمر, تخصیص مناسب منابع و نهاده ها و بیان خروجی توسعه حرفه ای, مهیا بودن نهاده ها و فرصت های آموزشی, مدیریت مشارکتی و بهره گیری از توان کارکنان, مدیریت انعطاف پذیر و توسعه حرفه ای نظام مند در ساختار مراکز) را با حدود %57.22 تبیین واریانس نشان داد. نتایج آزمون مقایسه میانگین ها (کروسکال والیس) بر اساس رتبه مراکز نشان داد که از جنبه عوامل مدیریت مشارکتی و بهره گیری از توان کارکنان تفاوت معنی داری در سطح %5 و از جنبه مقیاس مهیا بودن نهاده ها و فرصت های آموزشی تفاوت در سطح %1 معنی دار است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاه پسند، محمدرضا. (1388). تعیین مولفه های زمینه توسعه حرفه ای مربیان مراکز آموزش وزارت جهاد کشاورزی. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، 40(1)، 139-148. SID. https://sid.ir/paper/146226/fa

    Vancouver: کپی

    شاه پسند محمدرضا. تعیین مولفه های زمینه توسعه حرفه ای مربیان مراکز آموزش وزارت جهاد کشاورزی. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)[Internet]. 1388؛40(1):139-148. Available from: https://sid.ir/paper/146226/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا شاه پسند، “تعیین مولفه های زمینه توسعه حرفه ای مربیان مراکز آموزش وزارت جهاد کشاورزی،” تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، vol. 40، no. 1، pp. 139–148، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/146226/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button