مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

862
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

542
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل تاثیرگذار بر رضایت کشاورزان از شرکت های خدمات مشاوره ای، فنی و مهندسی کشاورزی در شهرستان زنجان

صفحات

 صفحه شروع 221 | صفحه پایان 234

چکیده

 با توجه به اهمیت شرکت های خدمات مشاورره ای, فنی و مهندسی کشاورزی در توسعه بخش کشاورزی و پایین بودن نسبی سطح رضایت کشاورزان از خدمات این شرکت ها, هدف اصلی این تحقیق بررسی عوامل تاثیرگذار بر میزان رضایت کشاورزان از شرکت های خدمات مشاوره ای, فنی و مهندسی کشاورزی در شهرستان زنجان است. از نظر روش پژوهش, این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی- همبستگی به شمار می رود. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل تمامی کشاورزانی بود که در دو سال اخیر یک یا چند بار از خدمات مختلف شرکت های مستقر در شهرستان زنجان استفاده کرده بودند (N=2550). حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 262 نفر محاسبه شد. برای دستیابی به نمونه ها از روش نمونه گیری طبقه ای با انتساب متناسب بهره گرفته شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بود. روایی پرسشنامه با نظر پانلی از اعضای هیات علمی گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه های تهران و زنجان تایید شد. برای تعیین قابلیت اعتماد ابزار تحقیق پیش آزمون انجام گرفت که مقدار آلفای کرونباخ محاسبه شده برای مقیاس های اصلی پرسشنامه بیشتر از 0.75 بود. نتایج آمار توصیفی نشان داد که رضایت 0.8 درصد از پاسخگویان از شرکت های خدمات مشاوره ای, فنی و مهندسی کشاورزی در سطح خیلی کم, 23.7 درصد در سطح کم, 64.5 درصد در سطح متوسط, 8 درصد در سطح زیاد و 3 درصد در سطح خیلی زیاد بود, همچنین نتایج تحلیل رگرسیون بیانگر آن بود که در حدود 58.8 درصد از تغییرات, میزان رضایت پاسخگویان از شرکت های خدمات مشاوره ای, فنی و مهندسی کشاورزی در منطقه تحقیق را سه متغیر نگرش به شرکت ها, میزان آشنایی با شرکت ها و سطح تحصیلات تبیین می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، روح اله، قلی فر، احسان، و غلامی، حسام الدین. (1392). بررسی عوامل تاثیرگذار بر رضایت کشاورزان از شرکت های خدمات مشاوره ای, فنی و مهندسی کشاورزی در شهرستان زنجان. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، 44(2)، 221-234. SID. https://sid.ir/paper/146237/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی روح اله، قلی فر احسان، غلامی حسام الدین. بررسی عوامل تاثیرگذار بر رضایت کشاورزان از شرکت های خدمات مشاوره ای, فنی و مهندسی کشاورزی در شهرستان زنجان. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)[Internet]. 1392؛44(2):221-234. Available from: https://sid.ir/paper/146237/fa

    IEEE: کپی

    روح اله رضایی، احسان قلی فر، و حسام الدین غلامی، “بررسی عوامل تاثیرگذار بر رضایت کشاورزان از شرکت های خدمات مشاوره ای, فنی و مهندسی کشاورزی در شهرستان زنجان،” تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، vol. 44، no. 2، pp. 221–234، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/146237/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button