مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

599
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

554
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل رابطه بین کیفیت خدمات آموزشی و مهارت های یادگیری خودراهبر در میان دانشجویان کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس

صفحات

 صفحه شروع 731 | صفحه پایان 742

چکیده

 امروزه آمادگی برای خودراهبری در یادگیری در برنامه های دوره های تحصیلات تکمیلی نظام آموزش عالی به منظور بهبود مهارت های یادگیری مادام العمر دانشجویان مورد تأکید قرار گرفته است. هدف کلی این مطالعه تحلیل رابطه بین ابعاد کیفیت خدمات آموزشی و مهارتهای یادگیری خودراهبر در بین دانشجویان کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس بود. روش تحقیق توصیفی – همبستگی و به صورت پیمایش انجام شده است. جامعه آماری تحقیق دانشجویان رشته های کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس در سال تحصیلی 1390-1391بودند (414N= ). حجم نمونه با استفاده جدول کرجسی و مورگان 201 نفر تعیین (201n=) و نمونه ها با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای تناسبی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه بود که روایی ظاهری و محتویی آن توسط تعدادی از متخصصین ترویج و آموزش کشاورزی مورد تأیید قرار گرفت. مقدار آلفای کرونباخ برای تعیین پایایی ابزار تحقیق برای دو بخش کیفیت خدمات آموزشی و مهارت های یادگیری خودراهبر به ترتیب 80/0و 78/0 محاسبه شد. نتایج به دست آمده نشان داد که از نظر وضعیت مهارت های یادگیری خودراهبر در بین دانشجویان, بُعد مهارت های ارتباطی بالاترین اولویت و بُعد فعالیت های یادگیری پایین ترین اولویت را به خود اختصاص دادند. از نظر کیفیت خدمات آموزشی, ابعاد همدلی و شرایط فیزیکی به ترتیب بالاترین و پایین ترین اولویت را دارا بودند. نتایج آزمون همبستگی نشان داد که بین متغیرهای پاسخگویی, قابلیت اطمینان و همدلی با متغیر یادگیری خودراهبر همبستگی مثبت و معنی داری وجود داشت. نتیجه تحلیل رگرسیون خطی نیز نشان داد که متغیرهای پاسخگویی, قابلیت اطمینان و همدلی قادر به تبیین 56 درصد از تغییرات یادگیری خودراهبر دانشجویان می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقی پور، میلاد، عباسی، عنایت، و نعیمی، امیر. (1395). تحلیل رابطه بین کیفیت خدمات آموزشی و مهارت های یادگیری خودراهبر در میان دانشجویان کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، 47(3 )، 731-742. SID. https://sid.ir/paper/146279/fa

    Vancouver: کپی

    تقی پور میلاد، عباسی عنایت، نعیمی امیر. تحلیل رابطه بین کیفیت خدمات آموزشی و مهارت های یادگیری خودراهبر در میان دانشجویان کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)[Internet]. 1395؛47(3 ):731-742. Available from: https://sid.ir/paper/146279/fa

    IEEE: کپی

    میلاد تقی پور، عنایت عباسی، و امیر نعیمی، “تحلیل رابطه بین کیفیت خدمات آموزشی و مهارت های یادگیری خودراهبر در میان دانشجویان کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس،” تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، vol. 47، no. 3 ، pp. 731–742، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/146279/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button