مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

691
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

524
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آسیب شناسی آموزش کشاورزی در دانشگاه پیام نور شهرستان شهرضا

صفحات

 صفحه شروع 929 | صفحه پایان 941

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی مشکلات آموزش کشاورزی در دانشگاه پیام نور شهرستان شهرضا بوده است. روش تحقیق به کارگرفته شده کیفی بوده و جامعه آماری این پژوهش را چهار گروه کادر برنامه ریزی و مسؤولان رشته, اساتید, دانش آموختگان و دانشجویان در سال تحصیلی 92-91 تشکیل داد. تعداد نمونه های مورد بررسی با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس 58 نفر( تعداد 39 نفر از دانشجویان, 7 نفر از استادان, 6 نفر از کادر برنامه ریزی و 7 نفر از دانش آموختگان) بودند و اطلاعات مورد نیاز از طریق مصاحبه های نیمه ساخت دار گردآوری شد. به منظور تعیین قابلیت اعتبار یا اعتماد پذیری سؤال ها و دستیابی به نتایج بدون سوگیری و قابل انتقال (درجه انتقال پذیری داده ها) از روش هایی نظیر حضور و تماس پژوهشگر با محیط پژوهش, بررسی موضوع از زوایای مختلف و کفایت منابع و داده ها استفاده شد. داده های جمع آوری شده بر اساس تحلیل محتوا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که مهم ترین مشکلات و موانع آموزش کشاورزی دانشگاه پیام نور شهرستان شهرضا عبارت است از: عدم تناسب محتوا با رشته کشاورزی و نیاز دانشجویان, حجیم بودن محتوای دروس نسبت به سایر دانشگاه ها, عدم توجه به تدریس عملی و اجرای روش های متناسب با کار کشاورزی, یادگیری پایین دروس, محدود بودن امکانات یادگیری دروس کشاورزی و آزمایشگاه مجهز, عدم تناسب آزمون با نوع محتوای درس, عدم توجه به آزمون های مستمر و جامع نبودن بعضی آزمون ها. هم چنین از جمله راهکارهای بدست آمده در خصوص رفع این موانع و بهبود وضعیت آموزش کشاورزی می توان به مواردی از قبیل: استفاده از اساتید با گرایش متناسب با درس و دارای سطح تحصیلات و هم چنین تجربه آموزشی بالاتر, اصلاح و بازبینی کتاب های درسی برای عاری بودن از غلط های محتوایی و چاپی, تصحیح و بازبینی سؤالات و جواب ها قبل از برگزاری آزمون و تخصیص بخشی از نمره به آزمون عملی و فعالیت های دانشجو اشاره نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجی هاشمی، زهرا، و موحدی، رضا. (1395). آسیب شناسی آموزش کشاورزی در دانشگاه پیام نور شهرستان شهرضا. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، 47(4 )، 929-941. SID. https://sid.ir/paper/146316/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی هاشمی زهرا، موحدی رضا. آسیب شناسی آموزش کشاورزی در دانشگاه پیام نور شهرستان شهرضا. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)[Internet]. 1395؛47(4 ):929-941. Available from: https://sid.ir/paper/146316/fa

    IEEE: کپی

    زهرا حاجی هاشمی، و رضا موحدی، “آسیب شناسی آموزش کشاورزی در دانشگاه پیام نور شهرستان شهرضا،” تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، vol. 47، no. 4 ، pp. 929–941، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/146316/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا