مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

502
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

548
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه ی بین سبک رهبری تحول آفرین با بهبود کیفیت آموزش عالی کشاورزی (مورد مطالعه: پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران)

صفحات

 صفحه شروع 255 | صفحه پایان 265

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی رابطه ی بین سبک رهبری تحول آفرین با بهبود کیفیت آموزش عالی کشاورزی و در چارچوب کلی پژوهش های توصیفی-پیمایشی انجام گرفت. جامعة آماری پژوهش شامل تمام اعضای هیئت علمی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران (212 =N) است. با استفاده از فرمول کوکران, 122 نفر به روش طبقه ای تصادفی با انتساب متناسب انتخاب و با استفاده از ابزار پرسشنامه مطالعه شد. برای محاسبة سبک رهبری تحول آفرین و بهبود کیفیت آموزشی به ترتیب از مقیاس های استاندارد سبک رهبری چندعاملی (MLQ) و بهبود کیفیت آموزشی (AQIP) استفاده شد. مطابق یافته ها, بیشترین سطح سبک رهبری تحول آفرین, مربوط به سطح ضعیف (52 نفر, 6/42 درصد) بود. بین مؤلفه های رهبری تحول آفرین (رفتارهای آرمانی, ملاحظات فردی, ترغیب ذهنی و انگیزش الهام بخش) با متغیر بهبود کیفیت آموزشی در سطح معنی داری یک درصد رابطة مثبت و معنی-داری وجود داشت, اما بین متغیرهای سن, رتبة علمی و سابقة خدمت با متغیر بهبود کیفیت آموزشی رابطة معنی داری مشاهده نشد. مطابق نتایج تحلیل رگرسیونی, از میان متغیرهای واردشده فقط متغیر انگیزش الهام بخش (686/0Beta= ) به عنوان متغیر اثرگذار بر بهبود کیفیت آموزشی محسوب می شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سارانی، ولی اله، حجازی، یوسف، حسینی، سیدمحمود، و رضوانفر، احمد. (1394). بررسی رابطه ی بین سبک رهبری تحول آفرین با بهبود کیفیت آموزش عالی کشاورزی (مورد مطالعه: پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران). تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، 46(2 )، 255-265. SID. https://sid.ir/paper/146334/fa

    Vancouver: کپی

    سارانی ولی اله، حجازی یوسف، حسینی سیدمحمود، رضوانفر احمد. بررسی رابطه ی بین سبک رهبری تحول آفرین با بهبود کیفیت آموزش عالی کشاورزی (مورد مطالعه: پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران). تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)[Internet]. 1394؛46(2 ):255-265. Available from: https://sid.ir/paper/146334/fa

    IEEE: کپی

    ولی اله سارانی، یوسف حجازی، سیدمحمود حسینی، و احمد رضوانفر، “بررسی رابطه ی بین سبک رهبری تحول آفرین با بهبود کیفیت آموزش عالی کشاورزی (مورد مطالعه: پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران)،” تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، vol. 46، no. 2 ، pp. 255–265، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/146334/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button