مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,292
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

705
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل نگرش آموزشگران نسبت به یادگیری الکترونیکی در آموزش های علمی- کاربردی کشاورزان در ایران

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 109

چکیده

 تحولات صورت گرفته در زمینه فناوری اطلاعات, افزایش جمعیت دانشجوی و نیاز به آموزش های به موقع از عوامل بسیار مهمی هستند که لزوم توجه به یادگیری الکترونیکی را روز به روز بیشتر می کنند. در این راستا آموزش های علمی – کاربردی به دلیل ماهیت خاص خود توجه بیشتری را نسبت به استفاده از فناوری اطلاعات در تدریس و یادگیری (یادگیری الکترونیکی) طلب می نماید. از آنجا که آموزشگران جز مولفه های اساسی در هر نظام آموزشی و نیز, پذیرندگان اصلی استفاده از فناوری اطلاعات جهت یادگیری الکترونیکی به شمارمی روند. از اینرو نگرش آنها نسبت به یادگیری الکترونیکی قابل تامل می باشد. این تحقیق با هدف تحلیل نگرش آموزشگران نسبت به یادگیری الکترونیکی در آموزش های علمی – کاربردی کشاورزی صورت گرفته است. جامعه آماری تحقیق حتاضر را آموزشگران مراکز آموزش جهاد کشاورزی, تشکیل داده است (N=603) دراین راستا 175 آموزشگر به عنوان نمونه آماری از طریق نمونه گیری طبقه ای تصادفی از مراکز آموزش جهاد کشاورزی کشور انتخاب و به شیوه پیمایش مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بود و ضریب آلفای کرونباخ برای بخشهای مختلف پرسشنامه بین 0.77 تا 0.89 به دست آمد. تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزار SPSS وبا به کارگیری آمارهای توصیفی, ضریب تغییرات, آزمونهای T  و F , ورگرسیون صورت گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که متغیرهای سن, میزان استفاده از رایانه, میزان استفاده از اینترنت, صلاحیت های تحقیق در اینترنت, و صلاحیت در ارتباطات الکترونیکی 40.5 درصد از واریانس نگرش نسبت به یادگیری الکترونیکی را تبیین می نمایند. از آنجا که یکی از شرایط مهم توسعه و موفقیت یادگیری الکترونیکی, نگرش مثبت آموزشگران نسبت به این مقوله می باشد, نگرش آنان در این زمینه با استناد به یافته های تحقیق مساعد بوده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، داوود، حسینی، سیدمحمود، شعبانعلی فمی، حسین، رجب بیگی، مجتبی، و عیسایی، محمدتقی. (1387). تحلیل نگرش آموزشگران نسبت به یادگیری الکترونیکی در آموزش های علمی- کاربردی کشاورزان در ایران. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، 39(1)، 99-109. SID. https://sid.ir/paper/146360/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی داوود، حسینی سیدمحمود، شعبانعلی فمی حسین، رجب بیگی مجتبی، عیسایی محمدتقی. تحلیل نگرش آموزشگران نسبت به یادگیری الکترونیکی در آموزش های علمی- کاربردی کشاورزان در ایران. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)[Internet]. 1387؛39(1):99-109. Available from: https://sid.ir/paper/146360/fa

    IEEE: کپی

    داوود محمدی، سیدمحمود حسینی، حسین شعبانعلی فمی، مجتبی رجب بیگی، و محمدتقی عیسایی، “تحلیل نگرش آموزشگران نسبت به یادگیری الکترونیکی در آموزش های علمی- کاربردی کشاورزان در ایران،” تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، vol. 39، no. 1، pp. 99–109، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/146360/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button