مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,952
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,034
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش مصرف کنندگان و عوامل موثر بر پذیرش محصولات کشاورزی ارگانیک

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 144

چکیده

 هدف کلی این پژوهش بررسی نگرش مصرف کنندگان محصولات کشاورزی ارگانیک و عوامل موثر بر پذیرش آن است . پژوهش از نوع کاربردی, روش پژوهش از نوع توصیفی – پیمایشی و جامعه آماری آن شامل مصرف کنندگان محصولات کشاورزی در پنج استان کشور بود. روش نمونه گیری تصادفی ساده و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران تعداد 416 نفر تعیین گردید. ابزار پژوهش پرسشنامه ای بوده است که روایی (صوری و محتوایی) آن بر اساس نظر جمعی از استادان دانشگاه تهران تایید گردید و پایایی آن با استفاده از کرونباخ  آلفا (a=0.818) تایید شد. داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار spsswin نسخه 11.5 تجزیه و تحلیل گردید. یافته ها نشان داد از نظر مصرف کنندگان, مهم ترین کانال ارتباطی جهت اطلاع رسانی به مردم رادیو و تلوزیون و مهم ترین روش, عرضه از طریق برچسب های خاص محصولات ارگانیک بوده است. با استفاده از تحلیل عاملی, مهم ترین عوامل موثر در پذیرش محصولات ارگانیک به چهار عامل آموزش و اطلاع رسانی, خدماتی – حمایتی, نظارت و اقتصادی دسته بندی شدند که در مجموع 69.7 درصد از واریانس موجود را تبیین نمودند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بابااکبری ساری، محمد، اسدی، علی، اکبری، مرتضی، فخارزاده، سیداحمد، و سوختانلو، مجتبی. (1387). بررسی نگرش مصرف کنندگان و عوامل موثر بر پذیرش محصولات کشاورزی ارگانیک. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، 39(1)، 133-144. SID. https://sid.ir/paper/146364/fa

    Vancouver: کپی

    بابااکبری ساری محمد، اسدی علی، اکبری مرتضی، فخارزاده سیداحمد، سوختانلو مجتبی. بررسی نگرش مصرف کنندگان و عوامل موثر بر پذیرش محصولات کشاورزی ارگانیک. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)[Internet]. 1387؛39(1):133-144. Available from: https://sid.ir/paper/146364/fa

    IEEE: کپی

    محمد بابااکبری ساری، علی اسدی، مرتضی اکبری، سیداحمد فخارزاده، و مجتبی سوختانلو، “بررسی نگرش مصرف کنندگان و عوامل موثر بر پذیرش محصولات کشاورزی ارگانیک،” تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، vol. 39، no. 1، pp. 133–144، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/146364/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا