مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,456
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

617
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رضایت مندی دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس از کیفیت خدمات آموزشی ارایه شده به آنها با استفاده از مدل کیفیت خدمت SERVQUAL

صفحات

 صفحه شروع 199 | صفحه پایان 207

چکیده

 نظام آموزش عالی به عنوان بارزترین نمود سرمایه گذاری نیروی انسانی, نقش اصلی را در تربیت نیروی انسانی کارآمد و همچنین نقش تعیین کننده ای در ابعاد گوناگون اجتماعی, اقتصادی, فرهنگی و سیاسی جامعه بر عهده دارد. از این رو, اطمینان از کیفیت مطلوب عملکرد آن به منظور جلوگیری از هدر رفتن سرمایه های انسانی و مادی و نیز داشتن توانایی رقابت در دنیای آینده که در آن کیفیت مهمترین مولفه برای ادامه حیات هر سازمان است, ضرورتی انکارناپذیر است. بنابراین, هدف کلی این پژوهش توصیفی - همبستگی, بررسی کیفیت خدمات آموزشی ارایه شده دانشگاهی از دید دانشجویان می باشد. ابزار پژوهش پرسشنامه ای ساختارمند حاوی سوالات بسته پاسخ بود که با استفاده از مدل تعدیل یافته کیفیت خدمت سروکوال (SERVQUAL) در پنج بعد تهیه شد و روایی و پایایی آن نیز تایید گردید. جامعه آماری مورد نظر شامل کلیه دانشجویان (مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری) دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس است (N=674), که از این میان, تعداد 159 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران انتخاب و اقدام به جمع آوری اطلاعات و تکمیل پرسشنامه ها گردید (n=159). نتایج توصیفی تحقیق, اولویت بندی ابعاد کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان را بدین ترتیب نشان می دهد: 1) قابلیت اطمینان, 2) همدلی, 3) پاسخگویی, 4) تضمین, و 5) شرایط فیزیکی و ملموس. همچنین, نتایج آزمون مقایسه میانگین ها نشان می دهد که تفاوت معنی داری بین میزان رضایت مندی دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری, و پسران و دختران درباره کیفیت خدمات آموزشی ارایه شده وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فعلی، سعید، بیگلری، نگین، و پزشکی راد، غلامرضا. (1390). رضایت مندی دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس از کیفیت خدمات آموزشی ارایه شده به آنها با استفاده از مدل کیفیت خدمت SERVQUAL. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، 2-42(2)، 199-207. SID. https://sid.ir/paper/146514/fa

    Vancouver: کپی

    فعلی سعید، بیگلری نگین، پزشکی راد غلامرضا. رضایت مندی دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس از کیفیت خدمات آموزشی ارایه شده به آنها با استفاده از مدل کیفیت خدمت SERVQUAL. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)[Internet]. 1390؛2-42(2):199-207. Available from: https://sid.ir/paper/146514/fa

    IEEE: کپی

    سعید فعلی، نگین بیگلری، و غلامرضا پزشکی راد، “رضایت مندی دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس از کیفیت خدمات آموزشی ارایه شده به آنها با استفاده از مدل کیفیت خدمت SERVQUAL،” تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، vol. 2-42، no. 2، pp. 199–207، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/146514/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا