مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,546
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,232
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شاخصه های خلق شخصیت تبلیغاتی ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 78

چکیده

 شخصیت های تبلیغاتی مثل یام یام, میمونک چی توز, آقای ایمنی و... سال هاست که خاطرات نسل های مختلفی از مصرف کنندگان ایرانی را رقم زده و توانسته اند تاثیر زیادی در فروش محصولات داشته باشند. هدف این مقاله یافتن تعریفی روشن از نقش و کارکرد شخصیت های تبلیغاتی و مزایا و معایب تبلیغات شخصیت محور و یافتن اصول و معیارهایی که متضمن خلق شخصیت تبلیغاتی متناسب با تفاوت های فرهنگی, دینی و تاریخی ما باشد و بتواند صاحبان تبلیغات را در خلق شخصیت تبلیغاتی ماندگار, کارآمد و ایرانی یاری دهد, است. این تحقیق با روش توصیفی- تحلیلی و با رویکرد تطبیقی, از طریق منابع اسنادی و مشاهده انجام گردید و طی آن مشخص شد, یک شخصیت تبلیغاتی, تصویری نمادین و فرهنگی است. بنابراین باید نمادهای بصری و کلیشه های رفتاری را تقویت کند که متناسب با ارزش ها و فرهنگ مخاطب بوده تا مخاطب بتواند پیام و مفاهیم ضمنی را از طریق شخصیت, به درستی رمزگشایی و پیام مورد نظر را دریافت کند. با توجه به زمینه های فرهنگی ایران, لازم است هویت یابی فرمی, معنایی و رفتاری شخصیت های تبلیغاتی برای دوری از نسخه برداری کورکورانه از شخصیت های تبلیغاتی خارجی و کمک به مخاطب در پذیرش و درک معانی ضمنی و کلیشه های رفتاری شخصیت در تبلیغات شخصیت محور مد نظر قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امینی، نجمه، و حسن ندایی، امیر. (1394). شاخصه های خلق شخصیت تبلیغاتی ایرانی. هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)، 20(3)، 71-78. SID. https://sid.ir/paper/146709/fa

    Vancouver: کپی

    امینی نجمه، حسن ندایی امیر. شاخصه های خلق شخصیت تبلیغاتی ایرانی. هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)[Internet]. 1394؛20(3):71-78. Available from: https://sid.ir/paper/146709/fa

    IEEE: کپی

    نجمه امینی، و امیر حسن ندایی، “شاخصه های خلق شخصیت تبلیغاتی ایرانی،” هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)، vol. 20، no. 3، pp. 71–78، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/146709/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button