Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

620
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

762
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر قدرت تبلیغات محیطی بر تغییر هویت کلان شهرها و شهروندان آنها

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 100

چکیده

 شهرهای جدید و امروزی, آکنده از قطعات تصاویر, کالاها و کلمات چاپی پرشماری شده اند که معنای شهر را تغییر می دهند و آن را هم به کالا و تصویر مبدل می کنند. در واقع شهروند شهر مدرن, پرسه زنی است که با سفر در فضای فیلمیکِ شهر, دچار وقفه ای در وجود خود می شود؛ وقفه ای که به وسیله ی مونتاژی از این قطعات پر می شود و باعث تغییر هویت و تبدیل او به شیئ و کالا می شود. در این مقاله تحلیلی-توصیفی, سعی بر آن است تا در چارچوب دیدگاه های والتر بنیامین و ژاک لاکان, به تحقیق در نظریات فلسفی و روانکاوانه ی فیلم و تبلیغات پرداخته شود و به چگونگی تغییر هویت شهروندان در دنیای مدرن بررسی شود. نتایج حاکی از آن است که شهروند به مثابه یک پرسه زن, با حرکت در میان این گذرگاه ها و در تقابل با انبوه تصاویر تبلیغاتی که دائم در گوشه و کنار شهر او را احاطه می کنند, در جایگاه یک کارگردان هنری شروع به ساخت یک مونتاژی از تصاویر تبلیغاتی می کند. از این پیوست, فیلمی ذهنی حاصل می شود که تماشاگر را سرشار از احساس و حرکت می کند. این فیلم, با فضای فراواقعی و هوس انگیزش, حس میل مخاطب را برای به چنگ آوردن کالاها و ابژه-های درون آن به شدت برمی انگیزد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شکرابی، نیلوفر، محمودی بختیار، بهروز، و الستی، احمد. (1398). تاثیر قدرت تبلیغات محیطی بر تغییر هویت کلان شهرها و شهروندان آنها. هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)، 24(4 )، 91-100. SID. https://sid.ir/paper/146814/fa

    Vancouver: کپی

    شکرابی نیلوفر، محمودی بختیار بهروز، الستی احمد. تاثیر قدرت تبلیغات محیطی بر تغییر هویت کلان شهرها و شهروندان آنها. هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)[Internet]. 1398؛24(4 ):91-100. Available from: https://sid.ir/paper/146814/fa

    IEEE: کپی

    نیلوفر شکرابی، بهروز محمودی بختیار، و احمد الستی، “تاثیر قدرت تبلیغات محیطی بر تغییر هویت کلان شهرها و شهروندان آنها،” هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)، vol. 24، no. 4 ، pp. 91–100، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/146814/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا