Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

895
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,206
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پژوهشی بر برندسازی استراتژیک شهری، مطالعة میزان اثربخشی و طرح هویت بصری آن

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 26

چکیده

 امروزه نهادهای دولتی و شهری در تلاشند تا شهرها را با تدوین راهبردهایی, به مقاصدی برای زندگی, اشتغال, تفریح, تحصیل و یا سرمایه گذاری بدل کنند. بر این اساس, هدف از پژوهش حاضر, مطالعه ی برندسازی استراتژیک شهری, ارتباط آن با هویت بصری شهری و تعیین میزان اثرگذاری آن و پاسخ به این پرسش است که آیا برنامه های اجرایی در جهت پیاده سازی استراتژی های هویت ساز, می توانند بر جلب نظر و منافع اقتصادی برای شهرها اثرگذار باشند؟ در این پژوهش, مفاهیم کلیدی و استراتژی های متداول برای تبدیل تصویر یک شهر به عنوان برندی شناخته شده و میزان اهمیت و اثربخشی طرح های اجراشده ی برجسته, مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. پژوهش بینا رشته ای حاضر, از منظر روش شناسی, توصیفی-تحلیلی, بر اساس هدف, نظری-کاربردی و ماحصل مطالعات کتابخانه ای و اسنادی است. نتایج مطالعات انجام گرفته, نشان گر توجهی فزاینده حول موضوع مذکور است که در راستای تحقق آن, از راهبرد هایی مانند میزبانی رویدادهای بزرگ, کاربرد فضاهای مجازی و طراحی سازه های نمادین استفاده گردیده, و دیزاین هویت بصری نیز برای اعطای خصایص تصویری به چنین راهبردهایی به کار گرفته شده است. این مطالعات با این حال که نمایان گر نتایجی متفاوت از تحلیل راهبردهای اتخاذ شده بوده است, نشان می دهد که تدوین و اجرای طرحی همه جانبه, یقیناً نتایجی اثرگذار را در پی خواهد داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جباری، صداقت، اسدالهی، مصطفی، و خضریان، سیمین. (1398). پژوهشی بر برندسازی استراتژیک شهری, مطالعة میزان اثربخشی و طرح هویت بصری آن. هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)، 24(2 )، 15-26. SID. https://sid.ir/paper/146829/fa

    Vancouver: کپی

    جباری صداقت، اسدالهی مصطفی، خضریان سیمین. پژوهشی بر برندسازی استراتژیک شهری, مطالعة میزان اثربخشی و طرح هویت بصری آن. هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)[Internet]. 1398؛24(2 ):15-26. Available from: https://sid.ir/paper/146829/fa

    IEEE: کپی

    صداقت جباری، مصطفی اسدالهی، و سیمین خضریان، “پژوهشی بر برندسازی استراتژیک شهری, مطالعة میزان اثربخشی و طرح هویت بصری آن،” هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)، vol. 24، no. 2 ، pp. 15–26، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/146829/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا