مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

12
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه یک منبع تغذیه بدون وقفه دینامیکی DUPS با ترکیب ذخیره ساز مکانیکی چرخ طیار و باتری

صفحات

 صفحه شروع 215 | صفحه پایان 225

کلیدواژه

منبع تغذیه بدون وقفه دینامیکی (DUPS) Q1
سیستم ذخیره انرژی چرخ طیار (FESS) Q1
سیستم ذخیره انرژی باتری (BESS) Q1

چکیده

 1در این مقاله یک منبع تغذیه بدون وقفه دینامیکی(DUPS) با ترکیب سیستم ذخیره ساز باتری و چرخ طیار با هدف غلبه بر مشکلات کیفیت توان نظیر کاهش موقت ولتاژ و قطعی برق ارائه شده است. برای تأمین برق در لحظه بروز خطا و چندثانیه بعد از آن از سیستم ذخیره انرژی چرخ طیار و در چند دقیقه بعد از بروز خطا یا قطعی برق از سیستم ذخیره سازی باتری و در صورت رفع نشدن قطعی برق, از راه اندازی یک دیزل ژنراتور استفاده شده است. سیستم ذخیره سازی انرژی چرخ طیار متشکل از یک مبدل دوطرفه, یک چرخ طیار و یک موتور سنکرون آهنربای دائم (IPMSM) می­باشد. در طرح کنترل IPMSM, از کنترل برداری, حداکثرسازی گشتاور در هر آمپر (MTPA) و تضعیف شار استفاده شده است. سیستم ذخیره سازی باتری, شامل یک مبدل دوطرفه DC/DC کاهنده-افزاینده به همراه یک ­کنترل­کننده­ی شارژ و دشارژ است. نتایج شبیه سازی نشان می­دهند که سیستم ذخیره انرژی چرخ طیار در کمتر از 10 ثانیه از حالت ساکن به حالت آماده کار تغییر وضعیت داده و آماده تأمین برق بار بحرانی برای پدیدهای کوتاه مدت می شود. در حالت UPS نیز ولتاژ بار بحرانی را در کمتر از یک سیکل در مقدار نامی حفظ می کند. در صورت وقوع قطع برق بلندمدت نیز پس از تخلیه انرژی چرخ طیار طی حدود 2 ثانیه, سیستم ذخیره انرژی باتری وارد مدار شده و ولتاژ لینک DC را با خطای ماندگار صفر, در مقدار مرجع خود حفظ نموده و زمان لازم برای راه اندازی دیزل ژنراتور را فراهم می­کند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button