مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,337
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

729
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اهمیت و جایگاه تبلیغات پارسی در جنگهای ایران و یونان

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 114

چکیده

 سلسله جنگ های ایران و یونان و عناصر و عوامل موثر در کشورگشایی هخامنشیان, مورد توجه زیادی قرار گرفته, اما آنچه در این میان تا حدودی نادیده گرفته شده, تبلیغات از سوی دو رقیب است. سنگ نوشته های شاهان هخامنشی و گزارش های مورخان یونانی نشان می دهند که پارسیان و یونانیان در سطوح گوناگون در مقابل یکدیگر, از به کار بردن شیوه های تبلیغاتی و ضد تبلیغاتی غافل نبودند. پارسیان در کشورگشایی هایشان تلاش می کردند تا در اشکال گوناگون, اقوام زیردست را تحت تاثیر اقتدار و عظمت امپراتوری شان قرار دهند. آنها در طی لشکرکشی هایشان به یونان, نشان دادند که چقدر می توانند از شیوه های تبلیغاتی برای تضعیف دشمن و جلب متحدان یونانی بهره ببرند. فرستادن پیک هایی برای کسب اطلاعات, برقراری روابط مناسب با نیروهای تاثیرگذار همچون پرستشگاه های یونانی برانخید, دلفی و مگنسیا, تبلیغ قدرت و برازندگی شاه, شمار فراوان سپاه شاهی, شرکت بیشتر اقوام و ملل در لشکرکشی ها, برگزاری مسابقات جنگی گوناگون, سان دیدن از سپاه در محل های گوناگون, صدور بیانیه و برپایی ستون های سنگی در مناطق گشوده شده و غیره, نمونه هایی تبلیغاتی هستند که شاهان هخامنشی به کار می گرفتند. بر این اساس, این نوشتار بر آن است تا با بررسی عناصر و شیوه های تبلیغاتی پارسیان, سیاست تبلیغاتی آنها را در جنگ های مدیک تبیین و تشریح نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرزایی، علی اصغر. (1389). اهمیت و جایگاه تبلیغات پارسی در جنگهای ایران و یونان. پژوهش های تاریخی (مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی اصفهان)، 46 (دوره جدید)(2 (پیاپی 6))، 93-114. SID. https://sid.ir/paper/148814/fa

    Vancouver: کپی

    میرزایی علی اصغر. اهمیت و جایگاه تبلیغات پارسی در جنگهای ایران و یونان. پژوهش های تاریخی (مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی اصفهان)[Internet]. 1389؛46 (دوره جدید)(2 (پیاپی 6)):93-114. Available from: https://sid.ir/paper/148814/fa

    IEEE: کپی

    علی اصغر میرزایی، “اهمیت و جایگاه تبلیغات پارسی در جنگهای ایران و یونان،” پژوهش های تاریخی (مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی اصفهان)، vol. 46 (دوره جدید)، no. 2 (پیاپی 6)، pp. 93–114، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/148814/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا