مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,142
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

646
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نیازهای آموزشی سیب زمینی کاران شهرستان عجب شیر در زمینه بازاریابی

صفحات

 صفحه شروع 487 | صفحه پایان 498

چکیده

 سیب زمینی از نظر تغذیه ای سومین محصول مهم کشور می باشد, اما وجود نوسان در تولید این محصول سبب عدم تعادل در عرضه و تقاضای آن شده است. نبود برنامه ریزی برای تولید و بازاریابی از یک سو, و دانش کم کشاورزان درباره بازاریابی از سویی دیگر, باعث بی ثباتی بازار سیب زمینی گشته است. برای رقابت موفقیت آمیز در بازارها, کسب دانش فنی و اطلاعات در مورد بازار ضروری است که این امر از طریق برنامه های آموزش بازاریابی میسر می شود. هدف عمده این برنامه ها, کمک به تولیدکنندگان برای تنظیم تولید و فعالیت بازاریابی می باشد. گام اول در طرح ریزی برنامه های بازاریابی, فهم نیازهای آموزشی کشاورزان است. بنابراین ارزیابی این نیازها, قبل از برنامه ریزی و اجرای برنامه ها ضروری است. بر این اساس, این تحقیق به بررسی نیازهای آموزشی سیب زمینی کاران در زمینه بازاریابی می پردازد و به روشن توصیفی- هم بستگی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق سیب زمینی کاران شهرستان عجب شیر هستند که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی چند مرحله ای تعداد 110 نفر از میان آنها برای تکمیل پرسش نامه انتخاب شدند. نتایج تحقیق نشان داد که میزان دانش فنی پاسخ گویان در موارد قیمت گذاری و شناخت بازار در کمترین حد می باشد و موارد شناخت بازار و فعالیت های قبل از برداشت مهم ترین نیازهای آموزشی پاسخ گویان بودند. بین متغیرهای سن, میزان سواد, میزان عملکرد, سابقه کاشت سیب زمینی و سطح زیر کشت و نیاز آموزشی در زمینه کلی بازاریابی رابطه معنی داری مشاهده نگردید. بر اساس نظر پاسخ گویان, حضور مروج در مزرعه و برگزاری کلاس های ترویجی به عنوان موثرترین روش های آموزشی شناخته شدند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

موسوی، مینا، و چیذری، محمد. (1386). بررسی نیازهای آموزشی سیب زمینی کاران شهرستان عجب شیر در زمینه بازاریابی. علوم آب و خاک (علوم و فنون کشاورزی و منابع طبیعی)، 11(1 (ب))، 487-498. SID. https://sid.ir/paper/14885/fa

Vancouver: کپی

موسوی مینا، چیذری محمد. بررسی نیازهای آموزشی سیب زمینی کاران شهرستان عجب شیر در زمینه بازاریابی. علوم آب و خاک (علوم و فنون کشاورزی و منابع طبیعی)[Internet]. 1386؛11(1 (ب)):487-498. Available from: https://sid.ir/paper/14885/fa

IEEE: کپی

مینا موسوی، و محمد چیذری، “بررسی نیازهای آموزشی سیب زمینی کاران شهرستان عجب شیر در زمینه بازاریابی،” علوم آب و خاک (علوم و فنون کشاورزی و منابع طبیعی)، vol. 11، no. 1 (ب)، pp. 487–498، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/14885/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button