مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,521
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,250
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه پدیدارشناختی تجربه زیسته دانشجویان از فرایند نگارش پایان نامه

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 122

چکیده

 تحصیلات تکمیلی, مقطع مهمی در دوره دانشگاهی است, با این حال بعضی از پژوهش ها بر وجود کاستی ها و مشکلات جدی در فرایند نگارش پایان نامه, دلالت دارند. در همین راستا, با وام گیری از پارادایم تفسیری تلاش شد تا تجربیات زیسته دانشجویان دختر از فرایند نگارش پایان نامه فهم و روایت شود. با توجه به اهداف و سؤال های پژوهش, از پدیدارشناسی تفسیری به دلیل حساسیت بیشتر به بستر شکل گیری تجارب و مشخص بودن نسبی مراحل تحلیل استفاده شد. مطلعین کلیدی حاضر در این پژوهش هشت نفر از دانشجویان حوزه های علوم اجتماعی کاربردی (رشته های اقتصاد, مدیریت و حسابداری) بودند که اخیراً از پایان نامه خود دفاع کرده بودند. پیش انگاره های مثبت و منفی از نگارش پایان نامه, تلقی از خود و قابلیت های علمی و عملی, تجربه احساسی, دوگانه راهنمایی, سرخوردگی, کناره گیری و اتکا به دیگری, پایان نامه به مثابه فرصت یادگیری, گذار و تغییر انگاره های ذهنی اولیه و نهایتاً کسب استقلال از جمله مضامینی بودند که در بررسی تجارب دانشجویان از نگارش پایان نامه به دست آمد. توجه جدی به امر راهنمایی و تعامل مثبت و سازنده بین دانشجویان و اساتید از یک طرف و لزوم اصلاح شیوه های سنتی راهنمایی و توجه بیشتر به نقش همتایان و اساتید مشاور و اصلاح سیاست های دپارتمانی و نهادی از طرف دیگر, از پیشنهادهای پژوهش است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    همتی، رضا، و بیات، اکرم. (1397). مطالعه پدیدارشناختی تجربه زیسته دانشجویان از فرایند نگارش پایان نامه. راهبرد فرهنگ، 11(43 )، 89-122. SID. https://sid.ir/paper/149193/fa

    Vancouver: کپی

    همتی رضا، بیات اکرم. مطالعه پدیدارشناختی تجربه زیسته دانشجویان از فرایند نگارش پایان نامه. راهبرد فرهنگ[Internet]. 1397؛11(43 ):89-122. Available from: https://sid.ir/paper/149193/fa

    IEEE: کپی

    رضا همتی، و اکرم بیات، “مطالعه پدیدارشناختی تجربه زیسته دانشجویان از فرایند نگارش پایان نامه،” راهبرد فرهنگ، vol. 11، no. 43 ، pp. 89–122، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/149193/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button