Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,438
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,256
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هنجاریابی پرسشنامه افسردگی دانشجویان (USDI) در بین دانشجویان دختر دانشگاه اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 126

کلیدواژه

پرسشنامه افسردگی دانشجویان (USDI)Q2

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تهیه جداول هنجار مقیاس افسردگی دانشجویان بود. این پژوهش بر روی 240 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه اصفهان که به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده بودند, اجرا شد. داده ها به کمک روش های آمار توصیفی و رسم نمودار ارائه شدند و از توزیع نرمال برخوردار بودند. نمرات خام به دست آمده به نمرات Z و T و رتبه درصدی تبدیل شد و جداول هنجار برای مقیاس افسردگی دانشجویان محاسبه شد. به منظور تعیین پایایی این ابزار از دو روش همسانی درونی و بازآزمایی استفاده شد. ضریب آلفای کرونباخ برای خرده مقیاس های رخوت 0.75, شناختی- هیجانی 0.90, انگیزش تحصیلی 0.83 و کل مقیاس 0.90 به دست آمد که نشان از روایی مناسب این ابزار داشت. ضریب آلفای به دست آمده در روش بازآزمایی برای خرده مقیاس های رخوت 0.80, شناختی- هیجانی 0.86, انگیزش تحصیلی 0.89 و برای کل مقیاس 0.88 به دست آمد. برای محاسبه روایی همگرا و واگرا نیز به ترتیب از پرسشنامه فرسودگی تحصیلی و مقیاس محقق ساخته علاقه به رشته تحصیلی استفاده شد و ضریب آلفای به دست آمده برای روایی واگرا برای خرده مقیاس های رخوت, شناختی-هیجانی و انگیزش تحصیلی به ترتیب -0.31, -0.29و -0.31 به دست آمد.هم چنین روایی همگرا برای خرده مقیاس های رخوت, شناختی-هیجانی و انگیزش تحصیلی به ترتیب 0.74, 0.68 و 0.50 به دست آمد. از یافته های مذکور نتیجه گیری می شود, که مقیاس افسردگی دانشجویان ابزاری, پایا و روا برای سنجش اقسردگی دانشجویان دختر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستمی، زینب، و عابدی، محمدرضا. (1391). هنجاریابی پرسشنامه افسردگی دانشجویان (USDI) در بین دانشجویان دختر دانشگاه اصفهان. مشاوره شغلی و سازمانی، 4(13)، 115-126. SID. https://sid.ir/paper/149542/fa

    Vancouver: کپی

    رستمی زینب، عابدی محمدرضا. هنجاریابی پرسشنامه افسردگی دانشجویان (USDI) در بین دانشجویان دختر دانشگاه اصفهان. مشاوره شغلی و سازمانی[Internet]. 1391؛4(13):115-126. Available from: https://sid.ir/paper/149542/fa

    IEEE: کپی

    زینب رستمی، و محمدرضا عابدی، “هنجاریابی پرسشنامه افسردگی دانشجویان (USDI) در بین دانشجویان دختر دانشگاه اصفهان،” مشاوره شغلی و سازمانی، vol. 4، no. 13، pp. 115–126، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/149542/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا