Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,775
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,076
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

انگیزه شغلی معلم، شادکامی معلم و جو سازمانی: کاربرد مدل یابی دو سطحی معلم و مدرسه

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 98

چکیده

 هدف: انگیزش شغلی, توانایی معلم را بالا می برد و نتیجه آن بهبود عملکرد دانش آموزان در سازمانی در قالب مدرسه خواهد بود. هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه بین شادکامی و جو سازمانی با انگیزش شغلی معلمان می باشد. روش: پژوهش حاضر به لحاظ هدف, کاربردی و از نظر روش, توصیفی از نوع همبستگی است. نمونه پژوهش شامل 200 معلم (146 معلم زن و 54 معلم مرد) است که به روش نمونه گیری خوشه ای طبقه ای انتخاب شدند و سپس معلم ها به مقیاس های انگیزه شغلی معلم و شادکامی معلم پاسخ دادند. حجم نمونه در سطح دوم یا سطح مدرسه 20 می باشد به این ترتیب که پاسخ معلم ها به مقیاس جو سازمانی برای هر مدرسه تجمیع و متغیر سطح مدرسه ساخته شد. برای بررسی داده ها یک تحلیل غیر شرطی HLM(مدل آنوا یک راهه با اثرات تصادفی) اجرا شده است. یافته ها: یافته ها نشان داد که انگیزه شغلی معلم در بین مدارس مختلف معنی دار بوده, و 62 درصد از تغییرات انگیزه شغلی معلم ناشی از تفاوت بین مدارس بوده و 38 درصد برای عوامل سطح معلمان تبیین شده است. بدین معنی که فضای مدرسه و جو سازمانی حاکم بر مدارس مختلف بر میزان انگیزه معلمان تاثیرگذار می باشد. نتیجه گیری: اگر عواملی که منجر به جو سازمانی مطلوب و شادکامی معلمان می شوند, در مدرسه فراهم شوند, می توان انگیزه معلمان را افزایش داده و عملکرد آنها را در فرایند یاددهی-یادگیری بهبود بخشید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسم زاده، سوگند، نقش، زهرا، و افضلی، لیلا. (1398). انگیزه شغلی معلم, شادکامی معلم و جو سازمانی: کاربرد مدل یابی دو سطحی معلم و مدرسه. مشاوره شغلی و سازمانی، 11(40 )، 83-98. SID. https://sid.ir/paper/149554/fa

    Vancouver: کپی

    قاسم زاده سوگند، نقش زهرا، افضلی لیلا. انگیزه شغلی معلم, شادکامی معلم و جو سازمانی: کاربرد مدل یابی دو سطحی معلم و مدرسه. مشاوره شغلی و سازمانی[Internet]. 1398؛11(40 ):83-98. Available from: https://sid.ir/paper/149554/fa

    IEEE: کپی

    سوگند قاسم زاده، زهرا نقش، و لیلا افضلی، “انگیزه شغلی معلم, شادکامی معلم و جو سازمانی: کاربرد مدل یابی دو سطحی معلم و مدرسه،” مشاوره شغلی و سازمانی، vol. 11، no. 40 ، pp. 83–98، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/149554/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا