مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,198
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

841
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پایایی و روایی پرسش نامه آمادگی برای یادگیری بین حرفه ای

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 58

چکیده

 زمینه و هدف: کار و یادگیری بین حرفه ای در حیطه علوم پزشکی که در آن تیمی متشکل از حرفه ها گوناگون در کنار هم هدف مشترکی را دنبال می کنند, اجتناب ناپذیر است. آمادگی دانشجویان پزشکی برای مشارکت در فعالیت های بین حرفه ای و توجه به این فعالیت ها در برنامه درسی دوره پزشکی به ارتقاء آموزش بین حرفه ای می انجامد. هدف این مطالعه تعیین میزان پایایی و روایی نسخه فارسی شده پرسش نامه «آمادگی برای یادگیری بین حرفه ای Parsell” و Bligh است.روش بررسی: پرسش نامه پیشگفت به فارسی ترجمه شد و برای تعیین روایی صوری و محتوایی در اختیار 10 نفر از صاحب نظران قرار گرفت و بر اساس نظرات آن ها تغییرات لازم در ترجمه فارسی اعمال گردید و نهایی شد. برای تعیین پایایی, پرسش نامه در دو مرحله در اختیار 40 نفر از دانشجویان سال آخر رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار گرفت. سپس نمرات کسب شده در این دو مرحله با استفاده از روش آزمون- باز آزمون, و آزمون آلفای کرونباخ با هم مقایسه شدند.یافته ها: روایی محتوایی پرسش نامه با استفاده از نظرات کسب شده از صاحب نظران تایید شد. 30 نفر (75%) از شرکت کنندگان, پرسش نامه را در دو مرحله تکمیل نمودند. پایایی کل پرسش نامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برابر 0.92 محاسبه شد. ضریب همبستگی درون حیطه ای هر سه حیطه پرسش نامه, بالای 0.7 به دست آمد.نتیجه گیری: نسخه فارسی شده این پرسش نامه از روایی و پایایی بالایی برخوردار است و می توان از آن جهت تعیین میزان آمادگی دانشجویان برای یادگیری بین حرفه ای استفاده نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    امینی، بتول، بیگدلی، شعله، شیرازی، ماندانا، و میرشاه ولد، محمد. (1395). پایایی و روایی پرسش نامه آمادگی برای یادگیری بین حرفه ای. پیاورد سلامت، 10(ویژه نامه)، 51-58. SID. https://sid.ir/paper/149580/fa

    Vancouver: کپی

    امینی بتول، بیگدلی شعله، شیرازی ماندانا، میرشاه ولد محمد. پایایی و روایی پرسش نامه آمادگی برای یادگیری بین حرفه ای. پیاورد سلامت[Internet]. 1395؛10(ویژه نامه):51-58. Available from: https://sid.ir/paper/149580/fa

    IEEE: کپی

    بتول امینی، شعله بیگدلی، ماندانا شیرازی، و محمد میرشاه ولد، “پایایی و روایی پرسش نامه آمادگی برای یادگیری بین حرفه ای،” پیاورد سلامت، vol. 10، no. ویژه نامه، pp. 51–58، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/149580/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button