مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

850
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

205
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه دیدگاه مدیران در خصوص میزان رعایت مولفه های مدیریت کیفیت فراگیر در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران

صفحات

 صفحه شروع 104 | صفحه پایان 111

چکیده

 زمینه و هدف: مدیریت کیفیت فراگیر, برنامه ای است برای ایجاد اطمینان از ارایه خدماتی با کیفیت هرچه مطلوبتر و با هزینه ای مناسب. در این میان بیمارستان ها به سبب نقش خدماتی خود در تاثیرات برونی اقتصادی حایز اهمیت می باشند. پژوهش حاضر با هدف سنجش وجود زمینه های اجرایی مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) در بیمارستانهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1391 انجام گرفت.روش بررسی: این پژوهش از نوع توصیفی بود که داده ها طبق متغیرهای موثر بر تحقق مدیریت کیفیت جامع به وسیله پرسش نامه ای روا و پایا سنجش شد و با استفاده از آماره های توصیفی تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: نتایج این پژوهش نشان داد که به ترتیب حیطه های اعتماد محوری (3.25±0.88), و زیبایی محیط (3.06±0.87) بالاترین امتیاز و سرعت ارایه خدمات (2.40±1.04) پایین ترین امتیاز را به خود اختصاص دادند. همچنین نتایج تحقیق نشان داد که در کل زمینه های اجرایی تحقق مدیریت کیفیت جامع در مراکز مورد مطالعه با میانگین و انحراف معیار (2.88±0.74) در حد بالنسبه مطلوب قرار دارد.نتیجه گیری: در بیمارستان های مورد مطالعه, میزان رعایت مولفه های مدیریت کیفیت فراگیر در وضعیت بالنسبه مطلوب قرار دارد. اگرچه نگرش مدیران برای تحقق این سیستم در بیمارستان ها شرایط نسبتا مطلوبی دارد, لیکن لازم است با فرهنگ سازی, آموزش های مرتبط با بهبود کیفیت, افزایش تعهد مدیران, جلب مشارکت کارکنان, ترویج نوآوری و خلاقیت و ارزیابی کیفیت خدمات, عملکردها و فرایندها را بهبود بخشید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ربیعیان، مصطفی، مسعودی اصل، ایروان، نظری، حامد، و آذری، صمد. (1396). مطالعه دیدگاه مدیران در خصوص میزان رعایت مولفه های مدیریت کیفیت فراگیر در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران. پیاورد سلامت، 11(ویژه نامه 1 )، 104-111. SID. https://sid.ir/paper/149599/fa

    Vancouver: کپی

    ربیعیان مصطفی، مسعودی اصل ایروان، نظری حامد، آذری صمد. مطالعه دیدگاه مدیران در خصوص میزان رعایت مولفه های مدیریت کیفیت فراگیر در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران. پیاورد سلامت[Internet]. 1396؛11(ویژه نامه 1 ):104-111. Available from: https://sid.ir/paper/149599/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی ربیعیان، ایروان مسعودی اصل، حامد نظری، و صمد آذری، “مطالعه دیدگاه مدیران در خصوص میزان رعایت مولفه های مدیریت کیفیت فراگیر در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران،” پیاورد سلامت، vol. 11، no. ویژه نامه 1 ، pp. 104–111، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/149599/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button