مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,228
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

776
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کیفیت خدمات ارائه شده درمانگاههای سرپایی بر اساس الگوی سروکوآل در بیمارستان های شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 56

چکیده

 زمینه و هدف: ارائه خدمات برتر از طریق حفظ کیفیت بالا, پیش نیاز موفقیت سازمان های خدماتی به شمار می رود. هدف از این پژوهش, مطالعه کیفیت خدمات ارائه شده درمانگاه های سرپایی از دید بیماران مراجعه کننده به بیمارستانهای مورد مطالعه شهر تهران با استفاده از الگوی سروکوآل(SERVQUAL)  بوده است.روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع مطالعات کاربردی بود که به صورت توصیفی- مقطعی بر روی 242 بیمار سرپایی مراجعه کننده به بیمارستانهای مورد مطالعه شهر تهران در سال 1388 با استفاده از پرسشنامه استاندارد سروکوال (1988) که روایی و پایایی آن مورد تایید بوده است, انجام گرفت. در پایان از آزمون t, آزمون t زوجی و آزمون فریدمن با کمک نرم افزار (SPSS) به منظور تحلیل داده های جمع آوری شده, استفاده شد.یافته ها: نتایج نشان داد تفاوت معنی داری میان ادراک و انتظار بیماران پیرامون ابعاد پنجگانه کیفیت خدمات (عوامل محسوس, قابلیت اطمینان, تضمین, پاسخگویی و همدلی) در بیمارستان های مورد مطالعه وجود داشت. بیماران مراجعه کننده به درمانگاهها, بعد تضمین را با 4.41 امتیاز مهم ترین و پاسخگویی کارکنان را با 2.21 امتیاز به عنوان کم اهمیت ترین بعد رتبه بندی نمودند.نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاکی از آن است که با بکارگیری الگوی سروکوآل, مدیران بیمارستانها قادر به ارزیابی کیفیت خدمات از دید بیماران به عنوان مهمترین مشتری سازمان شده و با برنامه ریزی صحیح, اصلاح نابسامانی ها و نهایتا بهبود کیفیت خدمات, ممکن خواهد شد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طبیبی، سیدجمال الدین، گوهری، محمودرضا، شهری، سمیه، و آقابابا، سارا. (1390). کیفیت خدمات ارائه شده درمانگاههای سرپایی بر اساس الگوی سروکوآل در بیمارستان های شهر تهران. پیاورد سلامت، 5(4)، 49-56. SID. https://sid.ir/paper/149789/fa

    Vancouver: کپی

    طبیبی سیدجمال الدین، گوهری محمودرضا، شهری سمیه، آقابابا سارا. کیفیت خدمات ارائه شده درمانگاههای سرپایی بر اساس الگوی سروکوآل در بیمارستان های شهر تهران. پیاورد سلامت[Internet]. 1390؛5(4):49-56. Available from: https://sid.ir/paper/149789/fa

    IEEE: کپی

    سیدجمال الدین طبیبی، محمودرضا گوهری، سمیه شهری، و سارا آقابابا، “کیفیت خدمات ارائه شده درمانگاههای سرپایی بر اساس الگوی سروکوآل در بیمارستان های شهر تهران،” پیاورد سلامت، vol. 5، no. 4، pp. 49–56، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/149789/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button