مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

26
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکرد مدرسان و دانشجویان درس زبان عمومی نسبت به موضوع فرهنگ زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 293 | صفحه پایان 313

چکیده

 تدریس فرهنگ در آموزش زبان انگلیسی, مساله ای هست که همواره مورد بحث بوده است. همزمان با پیشرفت جامعه شناسی زبان در اواخر دهه شصت, جنبه فرهنگی آموزش زبان نیز برجسته شد و دیدگاه های متعددی در زمینه تدریس فرهنگ در آموزش زبان انگلیسی مطرح گردید. با وجود انجام مطالعات مختلف در خصوص جایگاه فرهنگ زبان انگلیسی در محتوا و تدریس زبان در آموزشگاههای مختلف, به نظر می رسد, این مهم تاکنون در کلاسهای درس زبان عمومی در دانشگاهها مورد توجه قرار نگرفته است. پژوهش حاضر به بررسی رویکرد مدرسان و دانشجویان نسبت به موضوع فرهنگ و تدریس و یادگیری آن در کلاس های واحد درسی زبان عمومی پرداخته است. بدین منظور, شش مدرس زبان انگلیسی و ده نفر از دانشجویانی که واحد درسی زبان عمومی را گذرانده بودند, مورد مطالعه قرار گرفتند. برای رسیدن به هدف پژوهش, از روش تحقیق کیفی استفاده شد و داده ها از طریق مصاحبه های نیمه ساختار یافته با مدرسان و دانشجویان جمع آوری شدند و از طریق روش تحلیل تماتیک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش حاضر نشان میدهد که رویکردهای موافق و مخالف با تدریس فرهنگ و یادگیری آن در کالس های زبان عمومی در میان مدرسان ریشه در تعریف و نگرش آنها نسبت به مقوله فرهنگ دارد. عوامل متعددی نظیر اعتقادات مذهبی, تاثیر رسانه ها و شبکه های اجتماعی , و وابستگی به فرهنگ و زبان مادری از عوامل تاثیرگزار بر رویکرد دانشجویان نسبت به مقوله تدریس و یادگیری فرهنگ در کالس های زبان عمومی به شمار می رود.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button