مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,805
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,380
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهبردهای توسعه آموزش توسعه پایدار در ایران

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 66

چکیده

 با تغییر پارادایم توسعه از کلاسیک به نوین, توسعه پایدار و از جمله مسایل زیست محیطی تبدیل به ارکان اصلی توسعه شده است. در این میان افزایش آگاهی مردم جامعه نسبت به اهمیت مسایل زیست محیطی در قالب توسعه پایدار در جهان از ضریب بالایی برخوردار شده است. به طوری که سازمان های بین المللی مختلفی در این راستا تلاش می کنند که از جمله آنها یونسکو می باشد. این سازمان با تشکیل نمایندگی هایی در کشورهای مختلف سعی در تشویق کشورها برای تدوین راهبردهای توسعه آموزش توسعه پایدار دارد. برای این منظور توجه به ویژگی ها, پتانسیل ها و دانش تجربی و بومی در زمینه ملی توسعه پایدار, آموزش از اهمیت بالایی برخوردار است. در این راستا مطالعه ای, که بخشی از پروژه ای تحت عنوان"تحلیل برنامه ها و سیاست های فرهنگی, اجتماعی و زیست محیطی ایران در برنامه چهارم با توجه به اهداف و طرح اجرایی دهه ملل متحد برای آموزش در خدمت توسعه پایدار (2005ـ 2014)" است و با حمایت های سازمان ملل و توسط کمسیون ملی یونسکو در ایران انجام گرفت, به تدوین راهبردهایی برای آموزش توسعه پایدار با مشارکت 60 نفر کارشناسان و استادان خبره در زمینه مسایل توسعه پایدار و محیط زیست با فن SWOT نمود تا بتوان از نتایج آن به عنوان راهبردهای کلیدی در برنامه های توسعه ایران استفاده کرد. یافته ها نشان می دهد که به منظور تقویت و توسعه آموزش حفظ محیط زیست و توسعه پایدار در کشور, راهبردهای تهاجمی به همراه به راهبرد فرعی دیگر بایستی به صورت یک بسته راهبردی با یک زمانبندی مشخص توسط نهادهای محلی و مردمی و با تقویت سیاست ها, قوانین, رویه ها, مقررات از طرف مدیران دولتی نخست با اتخاذ راهبرد تهاجمی و سپس به ترتیب بازنگری, تنوع بخشی و تدافعی مورد توجه قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رکن الدین افتخاری، عبدالرضا، عارف نیا، خجسته، سجاسی قیداری، حمداله، فیروزنیا، قدیر، صادق لو، طاهره، دیانی، لیلا، و فتاحی، احداله. (1389). راهبردهای توسعه آموزش توسعه پایدار در ایران. جغرافیا، 8(25)، 47-66. SID. https://sid.ir/paper/150226/fa

Vancouver: کپی

رکن الدین افتخاری عبدالرضا، عارف نیا خجسته، سجاسی قیداری حمداله، فیروزنیا قدیر، صادق لو طاهره، دیانی لیلا، فتاحی احداله. راهبردهای توسعه آموزش توسعه پایدار در ایران. جغرافیا[Internet]. 1389؛8(25):47-66. Available from: https://sid.ir/paper/150226/fa

IEEE: کپی

عبدالرضا رکن الدین افتخاری، خجسته عارف نیا، حمداله سجاسی قیداری، قدیر فیروزنیا، طاهره صادق لو، لیلا دیانی، و احداله فتاحی، “راهبردهای توسعه آموزش توسعه پایدار در ایران،” جغرافیا، vol. 8، no. 25، pp. 47–66، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/150226/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button