مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,045
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,022
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر قابلیت های بازاریابی بر کارآفرینی سازمانی شرکت های کوچک و متوسط (مورد مطالعه شرکت موادغذایی تهران همبرگر)

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 156

چکیده

 در محیط پیچیده, پویا و بسیار متغیر امروزی, شرکت ها نیازمند طراحی و اتخاذ استراتژی هایی هستند که بتوانند آنها را در بهبود روز افزون عملکردشان یاری رساند. زیرا در چنین محیط رقابتی شرکت هایی قادر به بقا هستند که از گردونه رقابت جا نمانده و خود را با شرایط متغیر و پویای بازار رقابتی همگام نمایند و این موضوع نیاز به نوآوری و کارآفرینی را برای بقای سازمان ها اجتناب ناپذیر کرده است. با وجود تاکیدی که در مبانی نظری مدیریت بر نقش قابلیت های بازاریابی شده است, الگویی که به صورت یکپارچه تاثیر قابلیت های بازاریابی بر روی کارآفرینی سازمانی را در شرکتهای کوچک و متوسط بسنجد, برای شرکتهای کوچک و متوسط اندک است. با توجه به نقش قابلیت های بازاریابی در افزایش کارآفرینی سازمانی, پژوهش حاضر در پی بررسی تاثیر قابلیت های بازاریابی بر روی کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط می باشد. روش انجام پژوهش از نوع توصیفی و مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش در برگیرنده, کلیه کارکنان شرکت مواد غذایی تهران همبرگر است و ابزار اصلی گردآوری داده ها پرسشنامه می باشد. نتایج پژوهش نشان می دهد که کارآفرینی سازمانی در فضای رقابتی کنونی, تحت تاثیر بازارمحوری, قابلیت نوآوری و قابلیت نام تجاری به عنوان قابلیت های بازاریابی در شرکت های کوچک و متوسط است. در این پژوهش قابلیت نوآوری بر ایده پردازی و امکان سنجی ایده, بازارمحوری بر ایده پردازی, امکانسنجی و بهره برداری ازایده و قابلیت نام تجاری بربهره برداری از ایده موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فیض، داوود، ملکی مین باش رزگاه، مرتضی، و زنگیان، سمیه. (1392). بررسی تاثیر قابلیت های بازاریابی بر کارآفرینی سازمانی شرکت های کوچک و متوسط (مورد مطالعه شرکت موادغذایی تهران همبرگر). پژوهشنامه مدیریت اجرایی، 5(10)، 135-156. SID. https://sid.ir/paper/150859/fa

    Vancouver: کپی

    فیض داوود، ملکی مین باش رزگاه مرتضی، زنگیان سمیه. بررسی تاثیر قابلیت های بازاریابی بر کارآفرینی سازمانی شرکت های کوچک و متوسط (مورد مطالعه شرکت موادغذایی تهران همبرگر). پژوهشنامه مدیریت اجرایی[Internet]. 1392؛5(10):135-156. Available from: https://sid.ir/paper/150859/fa

    IEEE: کپی

    داوود فیض، مرتضی ملکی مین باش رزگاه، و سمیه زنگیان، “بررسی تاثیر قابلیت های بازاریابی بر کارآفرینی سازمانی شرکت های کوچک و متوسط (مورد مطالعه شرکت موادغذایی تهران همبرگر)،” پژوهشنامه مدیریت اجرایی، vol. 5، no. 10، pp. 135–156، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/150859/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button