مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,366
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

847
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

8

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تطبیقی اثرات سرمایه فکری بر عملکرد سازمانی صنعت بانکداری ایران در دو بخش دولتی و خصوصی؛ مطالعه موردی: بانک های شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 126

کلیدواژه

تحلیل مولفه های اصلی (PCA)Q4
روابط خطی ساختاری (LISREL)Q4

چکیده

سرمایه فکری را اغلب تحت عنوان دارایی های نامشهودی توصیف می کنند که می توان به عنوان منبعی برای مزیت رقابتی پایدار به کار گرفت. اجزای سرمایه فکری دارای اثرات متقابلی هستند که ایجاد ارزش می کنند. تحقیقات پیشین همبستگی مثبت و معنی داری بین سرمایه فکری و عملکرد سازمانی ارایه داده اند. هدف از این تحقیق تجربی, آزمون این یافته ها در ایران و بررسی سه مولفه سرمایه فکری یعنی, سرمایه انسانی , سرمایه ساختاری و سرمایه مشتری و روابط داخلی آن ها در دو بخش صنعت بانکداری (دولتی و خصوصی) ایران است. برای گردآوری داده های این تحقیق از پرسشنامه روان سنجی که نسخه اصلی آن اولین بار در کانادا تهیه و اجرا شده, استفاده شده است. برای اکتشاف سازه ها و بسط گویه ها, روش تحلیل مولفه های اصلی (PCA) و روابط خطی ساختاری (LISREL) به کار رفته است. مدل های برآورد شده نهایی در این تحقیق, بیان کننده تفسیری از واریانس عملکرد در زمینه صنعت بانکداری ایران است که می تواند پیش درآمد مناسبی برای تحقیقات آتی در دیگر زمینه ها باشد. نتایج بر این دلالت دارند که در بانکداری دولتی, بالاترین میزان اثرگذاری به ترتیب مربوط به سرمایه انسانی, سرمایه ساختاری و سرمایه مشتری است. در حالی که در بانکداری خصوصی, بالاترین میزان اثرگذاری به ترتیب مربوط به سرمایه انسانی, سرمایه مشتری و سرمایه ساختاری است. با این تفاوت که سرمایه انسانی و سرمایه مشتری در بخش خصوصی و سرمایه ساختاری در بخش دولتی در مقایسه با بخش دیگر اثرگذاری بیشتری بر عملکرد دارند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فطرس، محمدحسن، و بیگی، تورج. (1389). بررسی تطبیقی اثرات سرمایه فکری بر عملکرد سازمانی صنعت بانکداری ایران در دو بخش دولتی و خصوصی؛ مطالعه موردی: بانک های شهر تهران. پژوهشنامه مدیریت اجرایی، 10(1 (پیاپی 38))، 101-126. SID. https://sid.ir/paper/150871/fa

Vancouver: کپی

فطرس محمدحسن، بیگی تورج. بررسی تطبیقی اثرات سرمایه فکری بر عملکرد سازمانی صنعت بانکداری ایران در دو بخش دولتی و خصوصی؛ مطالعه موردی: بانک های شهر تهران. پژوهشنامه مدیریت اجرایی[Internet]. 1389؛10(1 (پیاپی 38)):101-126. Available from: https://sid.ir/paper/150871/fa

IEEE: کپی

محمدحسن فطرس، و تورج بیگی، “بررسی تطبیقی اثرات سرمایه فکری بر عملکرد سازمانی صنعت بانکداری ایران در دو بخش دولتی و خصوصی؛ مطالعه موردی: بانک های شهر تهران،” پژوهشنامه مدیریت اجرایی، vol. 10، no. 1 (پیاپی 38)، pp. 101–126، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/150871/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button