مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,658
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین رابطه ابعاد عدالت سازمانی و جنبه های گوناگون رضایت از جبران خدمات

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 168

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر ادراک از عدالت سازمانی بر روی رضایت از جبران خدمات است. بدین منظور پس از مروری بر پیشینه پژوهشی این مفاهیم, رابطه بین آن ها با روش پیمایشی و با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری, در نمونه ای از کارکنان یک سازمان دولتی مورد آزمون قرار گرفته است. هم چنین تاثیر ابعاد سه گانه عدالت سازمانی؛ عدالت توزیعی, عدالت رویه ای و عدالت مراوده ای بر روی ابعاد چهارگانه رضایت از جبران خدمات؛ رضایت از میزان حقوق, رضایت از افزایش حقوق, رضایت از مزایا و رضایت از ساختار و نحوه پرداخت حقوق مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که ادراک از عدالت سازمانی با رضایت از جبران خدمات رابطه مثبت و قوی دارد. هم چنین هر سه بعد عدالت سازمانی با رضایت از جبران خدمات رابطه مثبت دارند که از این میان بیش ترین همبستگی بین عدالت توزیعی و رضایت از جبران خدمات وجود دارد. هم چنین در این پژوهش با تقسیم بندی ابعاد رضایت از جبران خدمات به ابعاد مبتنی بر ستاده؛ رضایت از میزان حقوق, رضایت از افزایش حقوق و رضایت از مزایا و ابعاد مبتنی بر رویه؛ رضایت از ساختار و نحوه پرداخت حقوق؛ رابطه قوی تر عدالت توزیعی با ابعاد مبتنی بر ستاده رضایت از جبران خدمات اثبات شد. در حالی که تاثیر بیش تر عدالت رویه ای و مراوده ای بر ابعاد مبتنی بر رویه رضایت از جبران خدمات اثبات گردید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ناظمی، شمس الدین، و برجعلی لو، شهلا. (1391). تبیین رابطه ابعاد عدالت سازمانی و جنبه های گوناگون رضایت از جبران خدمات. پژوهشنامه مدیریت اجرایی، 4(7)، 149-168. SID. https://sid.ir/paper/150894/fa

    Vancouver: کپی

    ناظمی شمس الدین، برجعلی لو شهلا. تبیین رابطه ابعاد عدالت سازمانی و جنبه های گوناگون رضایت از جبران خدمات. پژوهشنامه مدیریت اجرایی[Internet]. 1391؛4(7):149-168. Available from: https://sid.ir/paper/150894/fa

    IEEE: کپی

    شمس الدین ناظمی، و شهلا برجعلی لو، “تبیین رابطه ابعاد عدالت سازمانی و جنبه های گوناگون رضایت از جبران خدمات،” پژوهشنامه مدیریت اجرایی، vol. 4، no. 7، pp. 149–168، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/150894/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button