مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,638
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,181
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش مولفه های برنامه درسی پنهان بر یادگیری دانش آموزان در مدارس متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 51

چکیده

برنامه درسی پنهان بعد غیرقابل پیش بینی یادگیری است. طراحی آموزشی بدون توجه به این بعد, غفلت از بخش مهم عواملی است که در یادگیری دانش آموزان تاثیر فراوان دارد. بنابراین لازم است, عوامل اساسی موثر در شکل گیری برنامه پنهان شناسایی و آشکار شوند. هدف از این پژوهش بررسی نقش مولفه های برنامه درسی پنهان در یادگیری دانش آموزان در مدارس متوسطه شهر ساری می باشد. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی و از نوع زمینه یابی می باشد. جامعه آماری مورد بررسی این تحقیق شامل کلیه دبیران زن دبیرستان های شهر ساری در سال تحصیلی 86-85 است که تعداد آنها بالغ بر 550 نفر می باشد که تعداد 226 نفر از آنها بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه مورد استفاده قرار گرفته اند. جهت گردآوری داده ها از ابزار پرسشنامه محقق ساخته با 30 سوال 4 گزینه ای که بر اساس مقیاس لیکرت تنظیم شده است استفاده گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS و روش های آماری در سطح توصیفی و استنباطی استفاده گردید. بدین منظور برای هر چهار فرضیه تحقیق آزمون شده میزان pvalue در سطح معنا داری 0.05 برابر صفر محاسبه گردید. براین اساس نتیجه گیری شد که قوانین و مقررات مدرسه, روابط میان فردی, روابط متقابل معلم و دانش آموز و آگاهی معلمان از عوامل موثر در برنامه درسی پنهان در یادگیری دانش آموزان موثر می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فلاح، وحید، بریمانی، ابوالقاسم، نیازآذری، کیومرث، موتمنی، همایون، و مهدوی، هیلدا. (1391). بررسی نقش مولفه های برنامه درسی پنهان بر یادگیری دانش آموزان در مدارس متوسطه. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، 9(ویژه نامه)، 45-51. SID. https://sid.ir/paper/151332/fa

    Vancouver: کپی

    فلاح وحید، بریمانی ابوالقاسم، نیازآذری کیومرث، موتمنی همایون، مهدوی هیلدا. بررسی نقش مولفه های برنامه درسی پنهان بر یادگیری دانش آموزان در مدارس متوسطه. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)[Internet]. 1391؛9(ویژه نامه):45-51. Available from: https://sid.ir/paper/151332/fa

    IEEE: کپی

    وحید فلاح، ابوالقاسم بریمانی، کیومرث نیازآذری، همایون موتمنی، و هیلدا مهدوی، “بررسی نقش مولفه های برنامه درسی پنهان بر یادگیری دانش آموزان در مدارس متوسطه،” پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، vol. 9، no. ویژه نامه، pp. 45–51، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151332/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button