مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,463
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

721
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر استراتژی توسعه نام تجاری بر جایگاه ذهنی شرکت های خدماتی (مطالعه موردی بانک و شرکت های خدماتی تابعه با نام تجاری پاسارگاد در شهر تهران)

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 58

چکیده

 مقاله حاضر, با هدف بررسی تا ثیرگذاری استراتژی توسعه نام تجاری بر جایگاه ذهنی شرکت های خدماتی نزد مشتریان, در بانک پاسارگاد و برخی از شرکت های تابعه با نام تجاری پاسارگاد (شرکت بیمه پاسارگاد, شرکت بازرگانی بین الملل پاسارگاد شرکت خدمات پرداخت الکترونیک پاسارگاد و شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد) در شهر تهران انجام گردیده است. روش تحقیق, روش همبستگی می باشد و برای این منظور از یک نمونه 270 نفری متشکل از مشتریان شرکت های نام برده استفاده شده است. روش نمونه برداری از شرکت ها به صورت تصادفی ساده و ابزار اندازه گیری, پرسشنامه بوده است. مهم ترین نتایج حاصل از تحقیق حاضر این است استفاده از استراتژی توسعه نام تجاری یعنی استفاده از یک نام تجاری که خدمتی را ارایه می نمایددر جهت معرفی خدمات جدید باعث تاثیر بر جایگاه ذهنی آن نام تجاری در ذهن مشتریان می گردد, به گونه ای که اگر بین خدمات ارایه شده توسط شرکت تناسب وجود داشته باشد یعنی نوع و حیطه خدمات ارایه شده در یک رده مشابهی قرار گرفته باشد و همچنین کیفیت درک شده از خدمات ارایه شده نیز برای مشتریان رضایت بخش باشد باعث بهبود جایگاه ذهنی شرکت و آن نام تجاری در بین مشتریان می گردد؛ زیرا مشتریان پس از استفاده از هر یک از خدمات ارایه شده با توجه به میزان رضایت و درکی که از این خدمات پیدا می کنند, نسبت به آن نام تجاری نگرش و برداشتی را به دست آورده که منجر به ایجاد یک تصویر ذهنی نزد آنان می گردد. اگر این تصویر ذهنی مثبت باشد باعث ترغیب مشتری جهت استفاده مجدد از آن خدمت یا خدمات جدید ارایه شده توسط شرکت, و همچنین تشویق دیگران به استفاده از این خدمات می گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

وظیفه دوست، حسین، سعیدنیا، حمیدرضا، و کاشانی، صاحب. (1388). بررسی تاثیر استراتژی توسعه نام تجاری بر جایگاه ذهنی شرکت های خدماتی (مطالعه موردی بانک و شرکت های خدماتی تابعه با نام تجاری پاسارگاد در شهر تهران). پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، 5(16)، 47-58. SID. https://sid.ir/paper/151362/fa

Vancouver: کپی

وظیفه دوست حسین، سعیدنیا حمیدرضا، کاشانی صاحب. بررسی تاثیر استراتژی توسعه نام تجاری بر جایگاه ذهنی شرکت های خدماتی (مطالعه موردی بانک و شرکت های خدماتی تابعه با نام تجاری پاسارگاد در شهر تهران). پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)[Internet]. 1388؛5(16):47-58. Available from: https://sid.ir/paper/151362/fa

IEEE: کپی

حسین وظیفه دوست، حمیدرضا سعیدنیا، و صاحب کاشانی، “بررسی تاثیر استراتژی توسعه نام تجاری بر جایگاه ذهنی شرکت های خدماتی (مطالعه موردی بانک و شرکت های خدماتی تابعه با نام تجاری پاسارگاد در شهر تهران)،” پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، vol. 5، no. 16، pp. 47–58، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151362/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button