مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,633
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,614
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر بازاریابی تجربی بر رفتار پس از خرید مصرف کنندگان محصولات غذایی

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 90

چکیده

 امروزه بازاریابی تجربی به یکی از استراتژی های حیاتی برای بقای بسیاری از شرکت ها تبدیل گشته است. مفهوم بازاریابی تجربی به ارائه تجربه ای منحصر به فرد و به یادماندنی اشاره دارد که می تواند با ایجاد هیجان, مصرف کننده را از لحاظ عاطفی به کالا و خدمات مرتبط ساخته و رفتار او را تحت تاثیر قرار دهد. هدف تحقیق حاضر تعیین میزان تاثیر بازاریابی تجربی بر رفتار پس از خرید مصرف کنندگان محصولات غذایی بوده است. برای این منظور ازجامعه آماری مصرف کنندگانی که در کنار سوپرمارکت های مناطق 2 و 6 شهر تهران در معرض سمپلینگ نودل فوری (نودالیت) قرار داشتند, نمونه ای به حجم 302 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای برای تعیین فروشگاه ها و برای انتخاب مصرف کنندگان به طریق در دسترس انجام شد. همچنین برای جمع آوری داده ها از ابزار پرسشنامه و جهت تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل عاملی تائیدی و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی_پیمایشی است. نتایج نشان داد که عوامل بازاریابی تجربی به جز تجربه فکری و تجربه عملی, تاثیر مثبتی بر هیجان دارند, علاوه بر این هیجان بر رضایت و تمایلات رفتاری مطلوب نیز تاثیر مثبت داشته و رضایت هم تاثیر مثبتی بر تمایلات رفتاری مطلوب دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سعیدنیا، حمیدرضا، و گودرزی، آزاده. (1392). بررسی تاثیر بازاریابی تجربی بر رفتار پس از خرید مصرف کنندگان محصولات غذایی. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، 10(31)، 79-90. SID. https://sid.ir/paper/151374/fa

    Vancouver: کپی

    سعیدنیا حمیدرضا، گودرزی آزاده. بررسی تاثیر بازاریابی تجربی بر رفتار پس از خرید مصرف کنندگان محصولات غذایی. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)[Internet]. 1392؛10(31):79-90. Available from: https://sid.ir/paper/151374/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا سعیدنیا، و آزاده گودرزی، “بررسی تاثیر بازاریابی تجربی بر رفتار پس از خرید مصرف کنندگان محصولات غذایی،” پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، vol. 10، no. 31، pp. 79–90، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151374/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا