مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8,776
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,686
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی بر رضایتمندی مشتریان

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 42

چکیده

 با توجه به گرایش استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی به دلیل ویژگی های منحصر به فرد آن و حضور بانک, جهت نقل و انتقال منابع مالی, بانکداری الکترونیک را به عنوان بخش تفکیک ناپذیر تجارت الکترونیک و دارای نقش اساسی در اجرای آن نموده است و از طرف دیگر تحقیقات انجام شده نشان می دهد که رضایت مشتری بر روی حفظ مشتریان و در نتیجه بر سود آوری و موفقیت سازمان ها در عرصه رقابت تاثیرگذار است. بر اساس مرور ادبیات نظری تحقیق پنج بعد کیفیت برای بررسی کیفیت خدمات بانکداری اینترنتی؛ پنج بعد کیفیت برای بررسی کیفیت خدمات دستگاه های خودپرداز و چهار بعد کیفیت برای بررسی کیفیت خدمات پایانه های فروش جهت تعیین رضایتمندی مشتریان از خدمات مذکور با استفاده از روش تحقیق توصیفی از طریق پرسشنامه پنج گزینه ای لیکرت مورد بررسی قرار گرفت. با استفاده از آزمون دو جمله ای فرضیه های تحقیق مورد ارزیابی قرار گرفت و با استفاده از آزمون همبستگی رابطه ابعاد کیفیت خدمات بانکدای الکترونیک و رضایتمندی مشتریان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت, که اهم پیشنهادات عبارت اند از: ترویج فرهنگ استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی با اطلاع رسانی و تشویق مشتریان به استفاده از این خدمات, رفع مشکلات و مسائل مربوط به زیر ساخت های ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی جهت افزایش سرعت ارائه خدمات بدون اشکال, القا مسئولیت پذیری بانک در ارائه خدمت بانکداری اینترنتی به مشتریان, تسهیل دسترسی مشتریان استفاده از خدمات دستگاه های خود پرداز و خدمات پایانه های فروش و جلب اعتماد مشتریان به خدمات بانکداری الکترونیکی.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمدپورزرندی، محمدابراهیم، و نجفی، موسی. (1391). بررسی تاثیر کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی بر رضایتمندی مشتریان. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، 9(26)، 29-42. SID. https://sid.ir/paper/151375/fa

    Vancouver: کپی

    محمدپورزرندی محمدابراهیم، نجفی موسی. بررسی تاثیر کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی بر رضایتمندی مشتریان. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)[Internet]. 1391؛9(26):29-42. Available from: https://sid.ir/paper/151375/fa

    IEEE: کپی

    محمدابراهیم محمدپورزرندی، و موسی نجفی، “بررسی تاثیر کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی بر رضایتمندی مشتریان،” پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، vol. 9، no. 26، pp. 29–42، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151375/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا