مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,848
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,645
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی بازار تجاری محصولات صنایع پوشاک و نساجی ایران

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 17

کلیدواژه

شاخص تحلیل سهم بازار (CMS)Q2

چکیده

 هدف اصلی از این مقاله آن است که با توجه به افق ترسیم شده برای توسعه صادرات بر اساس اطلاعات تجاری طی دوره 1379- 1385 نشان دهیم که در طول سال های مورد بررسی, کدام زیربخش های صنعتی در صنایع پوشاک و نساجی توانسته اند بهترین عملکرد را از منظر شاخص های تجاری و جایگاه بازار داشته باشند. این تحقیق یک مطالعه اسنادی و کتابخانه ای بوده که در آن از شاخص های مزیت نسبی آشکار شده, شاخص تحلیل سهم بازار و پلان تجاری در راستای تحلیل بازار این محصولات استفاده شده است. با توجه به بررسی های صورت گرفته صنایع «نخ دارای %85 یا بیشتر, پشم یا موی نرم حیوان», «نخ چند لایه کابله, با حداقل %85 الیاف غیریکسره», «پارچه تار و پود باف, چاپ شده با کمتر از %85», «نخ و طناب کائوچوئی, پوشانده شده با منسوج», «لباس به صورت دست, مردانه یا پسرانه, کشباف», «ژاکت و ژاکت ورزشی, مردانه یا پسرانه, کشباف» و «شال, اشارپ, دستمال گردن, چادر و روسری, مقنعه» از دارای بهترین عملکرد در زمینه شاخص های تجاری بوده اند. مضاف بر این, بیشتر زیربخش های صنعتی مرتبط با پوشاک و نساجی حضور فعالی در بازارهای عراق, افغانستان, ترکیه, امارات متحده عربی و آسیا میانه داشته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    درون پرور، داوود، صادقین، علی، احمدی حدید، بهروز، شمشیریان، وحید، و طاهری، مجید. (1391). بررسی بازار تجاری محصولات صنایع پوشاک و نساجی ایران. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، 9(ویژه نامه)، 1-17. SID. https://sid.ir/paper/151387/fa

    Vancouver: کپی

    درون پرور داوود، صادقین علی، احمدی حدید بهروز، شمشیریان وحید، طاهری مجید. بررسی بازار تجاری محصولات صنایع پوشاک و نساجی ایران. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)[Internet]. 1391؛9(ویژه نامه):1-17. Available from: https://sid.ir/paper/151387/fa

    IEEE: کپی

    داوود درون پرور، علی صادقین، بهروز احمدی حدید، وحید شمشیریان، و مجید طاهری، “بررسی بازار تجاری محصولات صنایع پوشاک و نساجی ایران،” پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، vol. 9، no. ویژه نامه، pp. 1–17، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151387/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا