مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,938
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

908
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیلی بر بازاریابی گل و گیاهان زینتی در ایران: مطالعه موردی استان مازندران

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 94

چکیده

 در این تحقیق, بازاریابی چهار رقم گل و گیاه زینتی استرلیزیا, اسپاراگوس, کاج لاوسون و شمشاد توپی در استان مازندران که یکی از قطب های اصلی تولید گل در کشور است مورد بررسی قرار گرفت. اطلاعات این تحقیق از طریق تکمیل پرسش نامه از 25 تولیدکننده, 8 عمده فروش و 12 خرده فروش (گل فروش) جمع آوری گردید و بر اساس این اطلاعات, شاخص های حاشیه بازاریابی, سهم عوامل بازاریابی, کارایی بازاریابی و ضریب هزینه بازاریابی محاسبه شد. نتایج نشان داد که کارایی قیمتی و کارایی تکنیکی (فنی) برای گل استرلیزیا در مسیر بازاررسانی به ترتیب برابر 59 و 74 درصد, برای رقم اسپاراگوس معادل 57 و 59 درصد, برای رقم شمشاد توپی برابر 74 و 73 درصد و برای رقم کاج لاوسون نیز معادل 59 و 58 درصد می باشد. بر اساس یافته های شاخص ارزش افزوده, به ازای هر 100 ریال هزینه خدمات بازاریابی, 144 ریال برای استرلیزیا, 133.3 ریال برای اسپاراگوس, 286.36 ریال برای شمشاد توپی و 144.4 ریال برای کاج لاوسون ارزش افزوده ایجاد می شود. نتایج محاسبه حاشیه بازاریابی برای انواع مختلف گل نشان داد که حاشیه عمده فروشی و خرده فروشی گل اسپاراگوس به ترتیب برابر 15000 و 20000 ریال و حاشیه عمده فروشی و خرده فروشی کاج لاوسون به ترتیب برابر 10000 و 12000 ریال می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نوروزی، قاسم، یدالهی، جابر، و ذوالفقاریان، قاسم. (1391). تحلیلی بر بازاریابی گل و گیاهان زینتی در ایران: مطالعه موردی استان مازندران. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، 9(27)، 85-94. SID. https://sid.ir/paper/151395/fa

    Vancouver: کپی

    نوروزی قاسم، یدالهی جابر، ذوالفقاریان قاسم. تحلیلی بر بازاریابی گل و گیاهان زینتی در ایران: مطالعه موردی استان مازندران. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)[Internet]. 1391؛9(27):85-94. Available from: https://sid.ir/paper/151395/fa

    IEEE: کپی

    قاسم نوروزی، جابر یدالهی، و قاسم ذوالفقاریان، “تحلیلی بر بازاریابی گل و گیاهان زینتی در ایران: مطالعه موردی استان مازندران،” پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، vol. 9، no. 27، pp. 85–94، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151395/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button