مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,703
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,105
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان تاثیر عوامل محیطی بانکداری الکترونیکی بر رفتار مصرف کننده

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 104

چکیده

 این پژوهش درصدد است توسط تحقیقی میدانی, به بررسی و شناسایی عوامل محیطی بانکداری الکترونیکی و میزان تاثیر آنها بر رفتار مصرف کننده (تصمیم به استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی), بپردازد. در این تحقیق عوامل محیطی موثر بر بانکداری الکترونیک, به چهار عامل اجتماعی و فرهنگی, اقتصادی, فنی و حقوقی تقسیم بندی شده است. پژوهش مذکور از نظر هدف کاربردی و از جنبه نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری در این تحقیق شامل آن دسته از مشتریان شعب شهر تهران بانک سپه می شود, که از خدمات مذکور بهره می گیرند و نمونه آماری شامل 160 نفر از این مشتریان می باشد. پژوهش حاضر به منظور تحلیل روابط خطی بین متغیرهای نهفته و متغیرهای آشکار و بررسی میزان تاثیر این متغیرها بر روی یکدیگر, از مدل معادلات ساختاری استفاده نموده و عوامل چهارگانه فوق, به عنوان متغیرهای نهفته بیرونی و رفتار مصرف کننده (تصمیم به استفاده از خدمت), به عنوان متغیر نهفته درونی در نظر گرفته شده اند. متغیرهای اندازه گیری شده در پرسشنامه جهت تخمین هر یک از عوامل فوق نیز به عنوان متغیرهای آشکار مدنظر قرار گرفته اند. بررسی مدل معادلات ساختاری نهایی (اصلاح شده) نشان می دهد که بین سه عامل اقتصادی, فنی و حقوقی با رفتار مصرف کننده یا همان تصمیم به استفاده از خدمات, رابطه معنادار آماری وجود دارد و در خصوص عوامل اجتماعی و فرهنگی, این مدل رابطه کمتری را نشان می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جندقی، غلامرضا، و نظام زاده، فرزین. (1390). بررسی میزان تاثیر عوامل محیطی بانکداری الکترونیکی بر رفتار مصرف کننده. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، 8(23)، 91-104. SID. https://sid.ir/paper/151406/fa

    Vancouver: کپی

    جندقی غلامرضا، نظام زاده فرزین. بررسی میزان تاثیر عوامل محیطی بانکداری الکترونیکی بر رفتار مصرف کننده. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)[Internet]. 1390؛8(23):91-104. Available from: https://sid.ir/paper/151406/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا جندقی، و فرزین نظام زاده، “بررسی میزان تاثیر عوامل محیطی بانکداری الکترونیکی بر رفتار مصرف کننده،” پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، vol. 8، no. 23، pp. 91–104، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151406/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا