مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,325
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

608
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر تمایل به مشاهده مصرف کننده

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 50

چکیده

 این تحقیق بوسیله ایجاد و معتبر ساختن اندازه گیری تمایل به مشاهده طراحی شده است و دیگر عامل طراحی این تحقیق در جایی است که مصرف کنندگان, رفتار خرید دیگر مصرف کنندگان را می نگرند تا برای انتخاب محصول خویش تصمیم بگیرند. سوال اصلی این پژوهش عبارت است از اینکه چه عواملی بر تمایل مصرف کننده به مشاهده موثرند و تعامل بین این عوامل چگونه می باشد.بدین منظور استفاده کنندگان از گوشی تلفن همراه نوکیا در شهرستان شیراز به عنوان جامعه آماری تلقی گردیده که به علت بزرگ بودن جامعه آماری و عدم دسترسی به همه آنها نمونه ای 384 انتخاب و در دوره 3 ماه اول سال 89 مورد بررسی قرار گرفته و با استفاده از پرسشنامه اطلاعات مورد نظر خریداران گردآوری شد. متغیرهای اصلی این تحقیق شامل تمایل به کمترین ریسک, احتیاج به تشخیص, انتخاب مارک, اعتماد به نفس مصرف کننده و تمایل مصرف کننده به مطابقت داشتن می باشند. از سوی دیگر, روش تحقیق حاضر نیز تحقیق توصیفی همبستگی است با ماهیت کاربردی. تحقیق حاضر شامل پنج فرضیه بوده که پس از آزمون فرضیه ها و تحلیل های آماری انجام شده در سطح اطمینان 0.95 کلیه فرضیه ها مورد تایید قرار گرفتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، علیرضا، و رجبی، الهام. (1390). بررسی عوامل موثر بر تمایل به مشاهده مصرف کننده. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، 8(23)، 41-50. SID. https://sid.ir/paper/151408/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی علیرضا، رجبی الهام. بررسی عوامل موثر بر تمایل به مشاهده مصرف کننده. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)[Internet]. 1390؛8(23):41-50. Available from: https://sid.ir/paper/151408/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا موسوی، و الهام رجبی، “بررسی عوامل موثر بر تمایل به مشاهده مصرف کننده،” پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، vol. 8، no. 23، pp. 41–50، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151408/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا