مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,751
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,017
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و رتبه بندی عوامل کلیدی موثر در توسعه محصول جدید (NPD)، در گروه خودرو سازی سایپا با رویکرد AHP

صفحات

 صفحه شروع 88 | صفحه پایان 103

چکیده

توسعه محصول جدید (New Product Development), و اهمیت آن برای شرکتها به عنوان رویکردی نو, هر چند با ریسکهایی همراه است, اما شناخت عوامل کلیدی این رویکرد, میتواند در کاهش ریسکهای تصمیم گیری برای مدیران مفید باشد. در این تحقیق سعی شده با مطالعات کتابخانه ای و مشاوره با اساتید, مدیران و صاحب نظران در بخشهای مرتبط با توسعه محصول در گروه خودرو سازی سایپا, تا حد امکان عوامل کلیدی و شاخصهای آن شناسایی شوند. لذا با پیش آزمون از 12 خبره, 4 عامل کلیدی تکنولوژی, بازاریابی, تجارتی کردن و مدیریت تیم توسعه محصول, معین و اهمیت شاخصها مشخص شد و 5 شاخص با اهمیت برای هر عامل انتخاب گردید, سپس با رویکرد آزمون مقایسات سلسله مراتبی زوجی AHP (Analytical Hierarchy Process), از 23 مدیر و صاحب نظر در قسمتهای مربوط (بخشهای استراتژی توسعه محصول, فنی و تامین قطعات و بازاریابی), 21 پرسشنامه قابل اتکا جمع آوری شد. بعد از تست نسبت سازگاری, نظرات ادغام شدند و اهمیت عاملها و شاخصها با مقایسات زوجی به ترتیب عوامل بازاریابی, مدیریت تیم توسعه محصول, تکنولوژی و تجارتی کردن به عنوان عوامل مهم در این فرایند شناخته شدند که شناخت و تعیین اولویت این عوامل در تدوین و اجرای استراتژی توسعه محصول, روند موفقیت را تسریع و تسهیل نموده و ریسک تصمیم گیری را کاهش خواهد داد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سرمدسعیدی، سهیل، و ممقانی، علیرضا. (1389). شناسایی و رتبه بندی عوامل کلیدی موثر در توسعه محصول جدید (NPD), در گروه خودرو سازی سایپا با رویکرد AHP. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، 7(19)، 88-103. SID. https://sid.ir/paper/151438/fa

Vancouver: کپی

سرمدسعیدی سهیل، ممقانی علیرضا. شناسایی و رتبه بندی عوامل کلیدی موثر در توسعه محصول جدید (NPD), در گروه خودرو سازی سایپا با رویکرد AHP. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)[Internet]. 1389؛7(19):88-103. Available from: https://sid.ir/paper/151438/fa

IEEE: کپی

سهیل سرمدسعیدی، و علیرضا ممقانی، “شناسایی و رتبه بندی عوامل کلیدی موثر در توسعه محصول جدید (NPD), در گروه خودرو سازی سایپا با رویکرد AHP،” پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، vol. 7، no. 19، pp. 88–103، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151438/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا